Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har två frågor och skulle vara tacksam för svar. Har haft löneutmätningen sedan mars.
1. Jag funderar på att säga up lägenheten och flytta ihop med en vän som inneboende för att spara på utgifterna. Hur funkar det med kronofogden? Kommer dem vilja ha att mitt namn står på kontraktet för att gå med på min fel av hyra?
2. Har fått en ny jobberbjudande som jag funderar på att ta. Hur långt tid tar det innan kronofogden kommer igång med löneutmätningen På nya jobbet? tänkte det var perfekt tillfälle för att betala av dem mindre och dyra lånen så länge jag får pengarna på kontot.

1 borde inte behövas.

2. En månad

Har två frågor och skulle vara tacksam för svar. Har haft löneutmätningen sedan mars.
1. Jag funderar på att säga up lägenheten och flytta ihop med en vän som inneboende för att spara på utgifterna. Hur funkar det med kronofogden? Kommer dem vilja ha att mitt namn står på kontraktet för att gå med på min fel av hyra?
2. Har fått en ny jobberbjudande som jag funderar på att ta. Hur långt tid tar det innan kronofogden kommer igång med löneutmätningen På nya jobbet? tänkte det var perfekt tillfälle för att betala av dem mindre och dyra lånen så länge jag får pengarna på kontot.

Är det inte lite dumt att säga upp lägenheten med tanke på att du har anmärkningar? Det är extremt svårt att få en ny lägenhet om det inte funkar att vara inneboende. En anmärkning hänger ju ändå kvar i tre år och skapar problem. Ett eget kontrakt innebär ju en ganska stor trygghet.

Är det inte lite dumt att säga upp lägenheten med tanke på att du har anmärkningar? Det är extremt svårt att få en ny lägenhet om det inte funkar att vara inneboende. En anmärkning hänger ju ändå kvar i tre år och skapar problem. Ett eget kontrakt innebär ju en ganska stor trygghet.
Jag håller med. det är en stor dilemma för mig just nu. Min nuvarande boende kostnad är 8000 per månad och om jag delar med kompisen jag sa skulle kostanden minska till hälften. Ganska mycket pengar men som du säger tryggheten försvinner.

Jag håller med. det är en stor dilemma för mig just nu. Min nuvarande boende kostnad är 8000 per månad och om jag delar med kompisen jag sa skulle kostanden minska till hälften. Ganska mycket pengar men som du säger tryggheten försvinner.

Hur mycket skulder har du hos kronofogden?

Hur mycket skulder har du hos kronofogden?
Stora skulder.
närmare 800k och den växer för varje månad trots att jag betalar in cirka 8k varje månad. jag har ansökt om skuldsanering i slutet av augusti men inte fått svar än.
Hopplöst situation men jag kämpar vidare!

Stora skulder.
närmare 800k och den växer för varje månad trots att jag betalar in cirka 8k varje månad. jag har ansökt om skuldsanering i slutet av augusti men inte fått svar än.
Hopplöst situation men jag kämpar vidare!

Då skulle jag absolut inte flytta om jag var i din situation. Du kommer mest sannolikt inte kunna betala av dom skulderna med utmätning, skuldsanering låter som rätt väg och då kan jag lova att tryggheten över att ha sitt eget boende gör stor skillnad för välmåendet.

Hoppas du får en skuldsanering godkänd! :)

Hej, jag har ca 800 000 i skulder og har en fastlön på 39000 + provisjon. hele det året her har värt helt knas på provisjoner ettersom jag jobbar mot vårt granneland som har stängt ned hele landet. Blir så trött av kabalen hver mnd og har havnet veldig back på ca 400 000 av skuldene. nu undrar jag om jeg skal släppa alt til kmf. pr i dag så har jag int noe igjen av min lön hver mnd. hva ville dere gjort?
hur mycket tror er jag må betala på lönsutmätning? har en sambo men hun tjener inte så mycket.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp