Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Visste inte vad det innebar *utslag*Står att jag ska betala så fort så möjligt så jag blev nervös.
Du har 10 dagar på dig tror jag och sen blir det skuld att betala och anmärkning. Därefter är det utmätning och tillgångsundersökning.
Du får hem blankett där du ska redovisa inkomst.
Svårt att sia om tidsperspektiv.

Hur orkar du en ifrågasätta? . Har du inget bättre för dig? Jag vänder mig hit för hjälp. Ge fan o svara du om du ska vara dryg.

Om du redan har skulder som gått till kronofogden så är det lätt att anta att du känner till stegen som leder en skuld dit, därav förstod jag inte varför du ställde en sån fråga. Jag försökte inte vara dryg.

Vilka kriterier bestämmer räntan vid löneutmätning eller är räntan fast?
Antar att räntan är hög vid utmätning?

Ok men tänkte om räntan är fast eller rörlig?
Har inte utmätning nu men antar att den är ganska hög?

Det är det du kommit överens om. Räntan brukar inte ändras annat än om det är 6p räntelagen man går på vad jag vet

Fick lön den 23/10 . 15500 skickades som löneutmätning samma dags enligt lönespecen. Dom har inte minskat min skuld än hos krf.se eller om jag loggar in hos dom olika inkassobolagen.

Ngn som vet om det är extra segt för kronofogden denna månad?

när jag var inne så märkte jag även att en av inkassobolagen inte registrerat ngn inbetalning för utmätningen för ett psr mpnader sen.

Kan man be om specifikation från krf hur dom fördelar pengarna?

Fick lön den 23/10 . 15500 skickades som löneutmätning samma dags enligt lönespecen. Dom har inte minskat min skuld än hos krf.se eller om jag loggar in hos dom olika inkassobolagen.

Ngn som vet om det är extra segt för kronofogden denna månad?

när jag var inne så märkte jag även att en av inkassobolagen inte registrerat ngn inbetalning för utmätningen för ett psr mpnader sen.

Kan man be om specifikation från krf hur dom fördelar pengarna?
Får jag gissa att det är svea som missat registrera ? Dom har glömt tre gånger hos mig ! Helt värdelösa !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp