Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gaah! Inte spelat på över 15 månader men på nåt sätt lyckades jag hitta på att spela. Wips så var bufferten som jag tänkt ha under löneutmättningen bort! S u c k!

Visst är det förjvligt.
Man börjar ju fatta att det här med missbruk är bara aldrig igen som gäller.

Visst är det förjvligt.
Man börjar ju fatta att det här med missbruk är bara aldrig igen som gäller.

Enig!.trodde inte att jag skulle ramla dit. Slutande inte pank. Men det blev minus 18000 på ett par timmar.

Om KF har gjort en utredningsrapport/utmätningsförsök den 24/8. Hur snabbt får man en kopia på det?

Om KF har gjort en utredningsrapport/utmätningsförsök den 24/8. Hur snabbt får man en kopia på det?

Den postas samma dag eller dagen efter beroende på hur handläggaren gjort.

Jag har som sagt gjort en uträkning på kfm hemsida.
Förbehållsbelopp: 11.865kr /månad
Kfm drar: 8.375kr / månad

på 1 år skulle 98.000kr ca i skuld bli betalt.
Om skulderna man släpper sammanlagt övergår den summan o blir typ 120 så klarar jag ju inte av att betala skulden under 1 år. Blir det utmätning av tillgångar på typ de 20.000 automatiskt då? eller tänker jag helt galet @Lasseman ?

Om skulderna man släpper sammanlagt övergår den summan o blir typ 120 så klarar jag ju inte av att betala skulden under 1 år. Blir det utmätning av tillgångar på typ de 20.000 automatiskt då? eller tänker jag helt galet @Lasseman ?

Varför tror du att du måste bli klar på ett år? En löneutmätning fortsätter ju tills skulden är betald.

Sen vet jag inte om du tänkt på att räntor tillkommer och kan göra att skulden växer, men det beror såklart på vilka typer av lån man har samt belopp och räntesats.

Varför tror du att du måste bli klar på ett år? En löneutmätning fortsätter ju tills skulden är betald.

det var nåt jag hade för mig att jag läste... att om de typ räknar med att man klarar av att betala skulden på 1 år så blir det i första hand tal om löneutmätning innan tillgångar utreds. Sen såklart så kan det ju trilla in fler skulder under tidens gång o då kanske det är som du säger, att det fortlöper?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp