Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
det var nåt jag hade för mig att jag läste... att om de typ räknar med att man klarar av att betala skulden på 1 år så blir det i första hand tal om löneutmätning innan tillgångar utreds. Sen såklart så kan det ju trilla in fler skulder under tidens gång o då kanske det är som du säger, att det fortlöper?

jag tänker sönder hela min situation just nu, håller på att läsa den här tråden för att få info, men har 1000 inlägg kvar. Puh!

jag tänker sönder hela min situation just nu, håller på att läsa den här tråden för att få info, men har 1000 inlägg kvar. Puh!
Innan du börjar med utmätning när du fått skuld att betala och den tiden gått ut så kommer dom kolla dina tillgångar tror inte det spelar någon roll hur stor skulden är .. så ett tips ha inga pengar på kontot :)

det var nåt jag hade för mig att jag läste... att om de typ räknar med att man klarar av att betala skulden på 1 år så blir det i första hand tal om löneutmätning innan tillgångar utreds. Sen såklart så kan det ju trilla in fler skulder under tidens gång o då kanske det är som du säger, att det fortlöper?

Har du tillgångar som kan utmätas?

Jag har som sagt gjort en uträkning på kfm hemsida.
Förbehållsbelopp: 11.865kr /månad
Kfm drar: 8.375kr / månad

på 1 år skulle 98.000kr ca i skuld bli betalt.
Om skulderna man släpper sammanlagt övergår den summan o blir typ 120 så klarar jag ju inte av att betala skulden under 1 år. Blir det utmätning av tillgångar på typ de 20.000 automatiskt då? eller tänker jag helt galet @Lasseman ?

Fullständig tillgångsutredning borde inte behöva göras då, men vissa delar görs ändå på grund av utmätningsordningen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp