Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så nu jobbar han inte?

"Även
situationen att beneficieegendom går sönder och behöver
ersättas bör kunna leda till anstånd."
Ja, då tänkte jag att det kanske skulle falla inom det.
Han har precis haft semester och första arbetsdagen blev han hämtar av sin chef. Men det är inget som funkar långsiktigt.

Vi kommer inte kunna bli av med skulderna via löneutmätning, nej. Det är ca 2,8 miljoner utan ränta. Övriga utgifter under löneutmätningen är privata skulder som vi måste betala för att inte den personens liv ska förstöras pga oss.

Ni kan ju be den/dom som ni har privata skulder till att skicka till kfm också. Så får dom ta del av det som dras för löneutmätning. Kanske inte blir samma summa som ni betalar nu men pengar kommer in i alla fall. Jag gjorde så med en privat skuld för att slippa må dåligt över att inte kunna betala på den alls. Nu vet jag att personen får ungefär samma summa varje månad och jag slipper skämmas.

Jag har en fråga om löneutmätning om ngn var koll på detta.

Jag har flera skulder hos krf på utmätning och en av dessa är på säg 10 000kr utav dessa är 2000 kr ränta.

Nu när jag har löneutmätning går en viss del att betala denna skuld, hur fördelas pengar för ränta och ”amortering” av lånet? Det borde särskiljas för Den som blir återbetald ska ju rappotera inbetald ränta för året.

Är det kronofogden som bestämmer och fördelningen sker och hur vet man att det stämmer med banken/utlånarens bokföring.

så man inte blir blåst på en masse ränteavdrag tänker jag eller får den uppskjuten till 2021.

Jag har en fråga om löneutmätning om ngn var koll på detta.

Jag har flera skulder hos krf på utmätning och en av dessa är på säg 10 000kr utav dessa är 2000 kr ränta.

Nu när jag har löneutmätning går en viss del att betala denna skuld, hur fördelas pengar för ränta och ”amortering” av lånet? Det borde särskiljas för Den som blir återbetald ska ju rappotera inbetald ränta för året.

Är det kronofogden som bestämmer och fördelningen sker och hur vet man att det stämmer med banken/utlånarens bokföring.

så man inte blir blåst på en masse ränteavdrag tänker jag eller får den uppskjuten till 2021.

Skulderna får pengar utifrån hur stor dom är. en skuld på 10000 får dubbelt så mycket som den som är på 5000.

Det är sökande som avgör i vilken ordning kreditering ska ske, det vanliga är kostnader - ränta - kapital men dom kan anmäla att dom önskar på annat vis.

Skulderna får pengar utifrån hur stor dom är. en skuld på 10000 får dubbelt så mycket som den som är på 5000.

Det är sökande som avgör i vilken ordning kreditering ska ske, det vanliga är kostnader - ränta - kapital men dom kan anmäla att dom önskar på annat vis.

Aha, men det blir fortfarande sökande som rapporterar in betald ränta till skatteverket?

har man skattejämkning kan det ju vara bra att håll koll på så räntan inte blir betald sist av allt och ett annat år, tänker jag.

Aha, men det blir fortfarande sökande som rapporterar in betald ränta till skatteverket?

har man skattejämkning kan det ju vara bra att håll koll på så räntan inte blir betald sist av allt och ett annat år, tänker jag.

Japp, kfm meddelar inte något om ränta

Ni kan ju be den/dom som ni har privata skulder till att skicka till kfm också. Så får dom ta del av det som dras för löneutmätning. Kanske inte blir samma summa som ni betalar nu men pengar kommer in i alla fall. Jag gjorde så med en privat skuld för att slippa må dåligt över att inte kunna betala på den alls. Nu vet jag att personen får ungefär samma summa varje månad och jag slipper skämmas.
Ett sånt förfarande skulle innebära att personen får sina lån (som är våra) upphävda, får betalningsanmärkningar och med det havererad ekonomi. Så det är inget alternativ.

Ett sånt förfarande skulle innebära att personen får sina lån (som är våra) upphävda, får betalningsanmärkningar och med det havererad ekonomi. Så det är inget alternativ.
Men hur ska ni kunna betala på dessa lån under löneutmätningen?

Så ni har aktivt valt tredje persons välmående före ert kommande barns? Ni hade då kunnat prioriterat att köpa lämplig begagnad utrustning till barnet istället. Det behövs inte så mycket den första tiden.

För att vara ett forum för ekonomiskt utsatta är folk här inne väldigt dömande och faktiskt rent av elaka. Ni sitter inte på vetskapen om alla tusen omständigheter som leder till en situation så håll era åsikter för er själva om det inte gäller tips och råd.

Vi har valt tredje persons välmående JA då denna person är min egen mamma och ekonomiskt involverad i fler än mig i syskonskaran, världen roterar inte kring bara mig. Drar jag ner henne i min skit så drar jag ner även övriga familjemedlemmar!

Skärpning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp