Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kom ihåg att ändra din jämkning, är ju ändå 36k mindre ränta
Får sätta in 900kr på skatteverkets hemsida :) rekommenderar verkligen dom som har skulder hos gothia att förhandla för dom har verkligen hjälpt mig :)

Är det någon som vet hur det fungerar med banklån som går till indrivning där det finns en medlåntagare som är avliden?

Kan dom besluta utmätning på dödsboet trots att det är avslutat?

Är det någon som vet hur det fungerar med banklån som går till indrivning där det finns en medlåntagare som är avliden?

Är man inte solidariskt ansvariga? Dvs den som är i livet får stå för hela lånet?

Ja det går utmäta om dödsboet har tillgångar. Är boet skiftat och det fanns tillgångar som skiftats ut kan den åtgärden gå tillbaka
I övrigt får den överlevande låntagaren betala resten av hela skulden.

Hej!
Vad menas med ”Är boet skiftat och det fanns tillgångar som skiftats ut kan den åtgärden gå tillbaka”?
Vilken åtgärd kan gå tillbaka?
Hur vet man att dödsboet är skiftat?

Jag vill bara inte att min mamma & bror ska bli skyldiga att betala något.

Får sätta in 900kr på skatteverkets hemsida :) rekommenderar verkligen dom som har skulder hos gothia att förhandla för dom har verkligen hjälpt mig :)
Glömde att halva året har gått! Kul att det går bättre att förhandla med bolag när det är försent och man sitter i skiten redan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp