Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dom är snabba som tusan med allt faktiskt ! Hur står det på din sida , står det kronofogde åtgärd på alla fallen ? Står det på det dom vill utmäta ?
Ja det står kronofogde åtgärd på båda, men har bara fått skuld att betala från ena .. konstigt

Ja det står kronofogde åtgärd på båda, men har bara fått skuld att betala från ena .. konstigt
Jag hade kronofogde åtgärd på alla innan , sen igår fick jag utslag på alla dom ! Men idag har 2 st bara kronofogden och dom andra 3 har gått tillbaka och blivit blåa och som aktiv ! Typ som det var först ! Skumt som tusan , först tänkte jag om dom vill driva igenom 2 första med utmätning och sen dom andra 3 ! För då får dom pengarna snabbare ! Klart jag hoppas på det , men vågar inte hoppas :)

Nu står det också att jag kan ansöka om avbetalning på dom 3 som inte står kronofogden på , verkar nästan som dom dragit tillbaka :) för på kronofogden på dom två andra går det inte att ansöka :) hoppas så sjukt mycket på detta !

Nu fick jag svar av deras chatt , stämde som @Kronofogden sa , däremot hade dom inte skickat något av dom på verkställande så det var ju positivt :)

Kollade precis runt bland mina inkasso bolag vilka som begärt verkställande , bara Svea som gjort det på en everydayplus skulden .. 50 000 kr :) hoppas det kommer igång snabbt så är den borta på 2 mån .. frågan är om man klarar mars lönen med ? För med den och sambons återbäring så åker hela den bort direkt :) måste vara på håret att man klarar mars lönen .. men visst 28 dagar är det ju med inkomst uppgifterna och skuld att betala :) så bara där är nästan en månad :)

Någon som vet hur fort det brukar går att dom ringer ens bank om tillgångar efter dom begärt verkställande ? Får man dom 14 dagarna på sig att betala och sen kollar dom med banken eller för dom det under tiden ?

Någon som vet hur fort det brukar går att dom ringer ens bank om tillgångar efter dom begärt verkställande ? Får man dom 14 dagarna på sig att betala och sen kollar dom med banken eller för dom det under tiden ?
Varför ringer de din bank? Menar du begär kontoutdrag inför löneutmätning?

Väldigt sällan man ringer banken.. elektronisk eller fråga per brev normalt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp