Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok
Men det är väl ganska viktigt att det blir rätt belopp chefen ska betala in så jag inte får mindre än minimum kvar..
Men du får aldrig behålla under din kvot vad chefen än skriver. Dock har du ju en poäng i att det hade varit lättare att jobba över och få behålla lite mer ifall din chef skriver att du knegar 40 timmar i veckan.

Detta gällde inte detta året ! Gäller kommande år , säg man har 200k i ränteutgifter som jag hade förra året ... är det ca 50k tillbaka då ?
Det måste väl bero på hur mycket du tjänar och hur mycket skatt du har betalat.

Detta gällde inte detta året ! Gäller kommande år , säg man har 200k i ränteutgifter som jag hade förra året ... är det ca 50k tillbaka då ?
Och du hade väl ansökt om jämkning? Isf vet du ju där hur mycket du får behålla mer i månaden x12

Och du hade väl ansökt om jämkning? Isf vet du ju där hur mycket du får behålla mer i månaden x12
Tänker mer på nästa år , inte detta året som varit .. för kommer tjäna lika mycket som detta året .. ca 500 000 kr , ränteavdragen kommer ligga på runt 150k totalt för alla mina lån ... om jag räknat rätt så får jag tillbaka 40 000 kr som då minskas på den total skulden hos kronofogden ? :)

Tänker mer på nästa år , inte detta året som varit .. för kommer tjäna lika mycket som detta året .. ca 500 000 kr , ränteavdragen kommer ligga på runt 150k totalt för alla mina lån ... om jag räknat rätt så får jag tillbaka 40 000 kr som då minskas på den total skulden hos kronofogden ? :)

Skatteåterbäringen utmäts eller avräknas eller både och automatiskt om det finns restförda skulder

Ja prec
Skatteåterbäringen utmäts eller avräknas eller både och automatiskt om det finns restförda skulder
ja precis och det är ju det som är kanon för då minskas skulden hos kronofogden ganska så rejält när en sån kommer in på 50k :) kommer absolut inte söka jämkning för 2020 nästa år ! Bättre det kommer 2021 faktiskt

Tanken är att jag ska jobba 40h i veckan, inte nån övertid så jag tycker det verkar rimlig att skriva det.. får väl se hur det går helt enkelt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp