Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kontanter är ju papperspengar, inget som "satts in" om ni har papperspengar hemma anses dom tillhöra dig vid utmätning.
Dom kan väl inte gå in på hennes konto och ta dom, för tänkte överföra dom innan utmätningen börjar

Hej!

Jag har pågående löneutmätning och har semesterersättningen sparad hos företaget för att ta ut när jag tar ledigt. Jag kan ta ut pengarna när som helst.
Är detta några pengar som KFM kommer röra om jag ansöker om en utbetalning?

svar nej.. KFM tar sina pengar varje månad. resten är ditt.
kfm har räknat ut hur mycket dom skall ta och hur mycket du får kvar att leva på.

jobbar du över mycket får du mer till dig själv eftersom kfm tar en fast summa varje månad. detta gäller även om du skulle behöva stanna hemma från jobbet pga sjukdom. då får du mindre än det förbehållsbeloppet kfm har räknat ut att du skall ha. eftersom kfm tar en fast sumpa varje månad.

kfm har räknat ut hur mycket dom skall ta och hur mycket du får kvar att leva på.

jobbar du över mycket får du mer till dig själv eftersom kfm tar en fast summa varje månad. detta gäller även om du skulle behöva stanna hemma från jobbet pga sjukdom. då får du mindre än det förbehållsbeloppet kfm har räknat ut att du skall ha. eftersom kfm tar en fast sumpa varje månad.
Det där stämmer inte riktigt... vad står det i dina papper om löneutmätning?

Ja, första halvan av vad du skriver stämmer, jobbar man mycket och får mer tar kronolle sin fasta summa och man får mer deg att roa sig för. Skulle man däremot vara sjuk eller ha mycket vab eller annan frånvaro och pga det få ut en lägre lön så är det kronis som får mindre den månaden. Man kan inte få mindre än förbehållesbeloppet mannen.

Får du maxbeslut så kommer dom ju tar dom ! Men om du får att det ska tas samma belopp varje månad så kommer du ju få behålla dom . Jag har med en hel del semester dagar som är sparade , ska se om jag får max beslut eller inte först och sedan ta ut dom om det inte blir max beslut .

Ja, första halvan av vad du skriver stämmer, jobbar man mycket och får mer tar kronolle sin fasta summa och man får mer deg att roa sig för.

Det där stämmer bara ibland. Man får invänta sitt beslut och läsa där vad som står. Det finns inga hinder för Kronofogden att begära in allt som överstiger förbehållsbeloppet, och då får man således inte alls mer pengar att roa sig med om man jobbar mer.

Ja, första halvan av vad du skriver stämmer, jobbar man mycket och får mer tar kronolle sin fasta summa och man får mer deg att roa sig för. Skulle man däremot vara sjuk eller ha mycket vab eller annan frånvaro och pga det få ut en lägre lön så är det kronis som får mindre den månaden. Man kan inte få mindre än förbehållesbeloppet mannen.
Det där stämmer inte, du kan visst få mindre än förbehållet om din lön är mindre än just förbehållet. Kfm kompenserar inte upp till den summan om din lön är mindre någon månad av ngn anledning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp