Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kanske jag är. Har mailat samt lämnat uppgifterna via hemsidan och bestämt mig för att det är tillräckligt i nuläget
Jag tänker mer att du fått ett beslut utan rätt uppgifter.
Hur mycket fick du behålla i förbehållsbelopp om man får vara nyfiken ?

Jo absolut det har jag ju fått. Förbehållsbeloppet är 8,000 kr och det jag egentligen saknar är pengar till bensin så jag kan ta mig till arbete

Jag måste nog inflika att de e mer illavarslande att hens arbetsgivare har meddelat inkomst till KF som är baserad på en månads mycket övertidsarbete. Känns oerhört konstigt. Om man arbetar övertid och får betalt för detta, så borde ju det slås ut på ett x antal månader, så man får fram ett genomsnitt och inte som i fallet att åberopa den senaste månadsinkomsten (om jag har uppfattat Jonnaaa rätt, vill säga?!).

Jo absolut det har jag ju fått. Förbehållsbeloppet är 8,000 kr och det jag egentligen saknar är pengar till bensin så jag kan ta mig till arbete
Är det inte lite ?
Hur ser din familjesituation ut ?

Det stämmer Kimsan och lönekontoret vill jag absolut inte ringa..

Jag är sambon och hans förbehållsbelopp är 5700kr och mitt är exakt 8200 kr sedan hyra 6300 och utgifter bensin. Ändrade sambons uppgifter via hemsidan i början på september då de inte räknade med hans bensinkostnader heller men ingenting har hänt förns idag då dom sänkt hans förbehållsbelopp då dom höjt min inkomst ..

Som sagt, ett samarbete med KFM gynnar nog dig i längden så ring dom.
De går ju bara på vad de har och som sagt ett schablonavdrag.

Redogörelse ska ha skickats men den kan ju ha kommit bort på posten

@Kimsan72 nja. Man har rätt att behålla pengar för kostnader för att ta sig till jobbet, har man inga kostnader ska man inte behålla pengar för det. Sen är det något som inte direkt går att kolla upp. Jag har nekat någon gång när jag kände till adressen och visste att det bara var några hundra meter till jobbet.

Ny här och försöker få svar genom denna tråd i stället för den egna.

11 år till pension.
1,5 milj skuld varav endast 200' är huslån resten blanco, snabb, sms och årslån
Kämpat länge, typ hela livet men de sista 8 åren kaos m konkurser, skillsmässa, utsatt för bedrägeri, tvister, sjukskrivning, hälsoproblem, arbetsskada mm.
Lappat/ lagat och släkt bränder på heltid varje månad i 2 år. Helt slut.
Fast anställning- flydde, a-kassa, månadslön-vik, timlön, a-kassa...
A-kassa nu men nytt jobb om 4 veckor med provanställning 6 mån.
Klarade UC kollen för jobbet med en veckas marginal.
Skickade in ansökan om skuldsanering - gav upp efter jag läst här och på andra forum.
Får ca 24 betalningsanmärkningar när allt är klart
Inget missbruk direkt utan psykiskt dåligt mående och viss konsumtion då staten inte hjälpt mig. (Operation)
Högutbildad och presterar men flyr när elakheter viner runt mig.

Min fråga:
Får jag bo kvar i mitt lilla hus ej värt mer än 50' över lån? Efter KF avgift är det inte mkt övervärde vad jag förstår. Och lght finns det inga.
Får jag behålla min bil? En liten snål 2010, värde ca 50'? Resa till jobbet 10 mil/dag = 200 mil/mån.
Jag har försökt sälja den för att köpa ngt för ca 20' men får bara fräcka skambud.

Så tacksam för svar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp