Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Kimsan72 nja. Man har rätt att behålla pengar för kostnader för att ta sig till jobbet, har man inga kostnader ska man inte behålla pengar för det. Sen är det något som inte direkt går att kolla upp. Jag har nekat någon gång när jag kände till adressen och visste att det bara var några hundra meter till jobbet.

:p:D Jag har typ 1,5 km till jobb... de borde väll ”kvala” in mig för bussbidrag... ?! Du vet, ”gammal tant” med risk för att bryta än det ena, än det andra när istiden slår till... :rolleyes::D

Ny här och försöker få svar genom denna tråd i stället för den egna.

11 år till pension.
1,5 milj skuld varav endast 200' är huslån resten blanco, snabb, sms och årslån
Kämpat länge, typ hela livet men de sista 8 åren kaos m konkurser, skillsmässa, utsatt för bedrägeri, tvister, sjukskrivning, hälsoproblem, arbetsskada mm.
Lappat/ lagat och släkt bränder på heltid varje månad i 2 år. Helt slut.
Fast anställning- flydde, a-kassa, månadslön-vik, timlön, a-kassa...
A-kassa nu men nytt jobb om 4 veckor med provanställning 6 mån.
Klarade UC kollen för jobbet med en veckas marginal.
Skickade in ansökan om skuldsanering - gav upp efter jag läst här och på andra forum.
Får ca 24 betalningsanmärkningar när allt är klart
Inget missbruk direkt utan psykiskt dåligt mående och viss konsumtion då staten inte hjälpt mig. (Operation)
Högutbildad och presterar men flyr när elakheter viner runt mig.

Min fråga:
Får jag bo kvar i mitt lilla hus ej värt mer än 50' över lån? Efter KF avgift är det inte mkt övervärde vad jag förstår. Och lght finns det inga.
Får jag behålla min bil? En liten snål 2010, värde ca 50'? Resa till jobbet 10 mil/dag = 200 mil/mån.
Jag har försökt sälja den för att köpa ngt för ca 20' men får bara fräcka skambud.

Så tacksam för svar

Jag sitter inte på exakta svar, men kan berätta om min bil när jag fick inledande.

Min bil värd 30-36k och de har inte ens kommenterat den.

Jag uppgav 250kr i bensinkostnad till jobbet (vågade inte dra till med mer) och har 2,1km. Min handläggare ändrade till 500 som för ett busskort.

Så åker du 10 mil om dagen för att jobba måste du ju ha en bil.
Jag är sambon och hans förbehållsbelopp är 5700kr och mitt är exakt 8200 kr sedan hyra 6300 och utgifter bensin. Ändrade sambons uppgifter via hemsidan i början på september då de inte räknade med hans bensinkostnader heller men ingenting har hänt förns idag då dom sänkt hans förbehållsbelopp då dom höjt min inkomst ..

Jag tror absolut ni vinner i längden på en god kontakt med KF.

Som sagt, ett samarbete med KFM gynnar nog dig i längden så ring dom.
De går ju bara på vad de har och som sagt ett schablonavdrag.

Har du fortfarande inget hört från KF gällande utmätning eller Skusan?!

Om det är mig du menar så nej. Allt är så nytt.
Bara 4 betalningsföreläggande so far och 2 utslag. Ska inte skicka in med vändande post utan avvakta några dagar på varje för att spara lite tid.

Sjukt orolig över mitt boende, bil och nya jobb. Blir det utmätning innan ev inledande av sksn vet i katten om jag får jobba kvar när provanställning går över till tillsvidareanställning.

Såg nu att svaret inte var till mig. Sorry.

Har fått ett ändringsbeslut av KF nu. Skickas det till arbetsgivaren med?

Ny här och försöker få svar genom denna tråd i stället för den egna.

11 år till pension.
1,5 milj skuld varav endast 200' är huslån resten blanco, snabb, sms och årslån
Kämpat länge, typ hela livet men de sista 8 åren kaos m konkurser, skillsmässa, utsatt för bedrägeri, tvister, sjukskrivning, hälsoproblem, arbetsskada mm.
Lappat/ lagat och släkt bränder på heltid varje månad i 2 år. Helt slut.
Fast anställning- flydde, a-kassa, månadslön-vik, timlön, a-kassa...
A-kassa nu men nytt jobb om 4 veckor med provanställning 6 mån.
Klarade UC kollen för jobbet med en veckas marginal.
Skickade in ansökan om skuldsanering - gav upp efter jag läst här och på andra forum.
Får ca 24 betalningsanmärkningar när allt är klart
Inget missbruk direkt utan psykiskt dåligt mående och viss konsumtion då staten inte hjälpt mig. (Operation)
Högutbildad och presterar men flyr när elakheter viner runt mig.

Min fråga:
Får jag bo kvar i mitt lilla hus ej värt mer än 50' över lån? Efter KF avgift är det inte mkt övervärde vad jag förstår. Och lght finns det inga.
Får jag behålla min bil? En liten snål 2010, värde ca 50'? Resa till jobbet 10 mil/dag = 200 mil/mån.
Jag har försökt sälja den för att köpa ngt för ca 20' men får bara fräcka skambud.

Så tacksam för svar

Huset borde klara sig om värdet stämmer. Bilen lite mer gränsfall

Det tror jag. Hon skrev mail nu vid 17,00 att rättelse var gjord utifrån de uppgifter jag lämnat via hemsidan och att beslutet var hemskickat. Okey men jag antar att löne inte kommer hinna rätta så då blir KF som får betala ut mellanskillnaden ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp