Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men ens sambo kan väl inte bli drabbad?
Om man inte har gemensam ekonomi?

Men ens sambo kan väl inte bli drabbad?
Om man inte har gemensam ekonomi?

Nja... indirekt så blir sambon påverkad... dvs. KF tar hens lön i beaktelse och tjänar hen mer än Dig, så åläggs den personen att ta ett större ekonomiskt ansvar för de gemensamma hushållskostnader, men självklart kan inte KF vidröra hens inkomst eller sparande, etc...
Det kan väll oxå bli lite obehagligt OM KF beslutar sig för att görs ett hembesök, för då betraktas Era saker som gemensamma och om värde finns - då kan det konfiskeras. Nu har ja dock förstått att hembesök är ovanliga om Ni t.ex bor i hyresrätt.
Har Ni bil av värde, så kan nog KF ta den... Blir dock lite osäker på vad som gäller när sambo står som ägare på en bil...

Nja... indirekt så blir sambon påverkad... dvs. KF tar hens lön i beaktelse och tjänar hen mer än Dig, så åläggs den personen att ta ett större ekonomiskt ansvar för de gemensamma hushållskostnader, men självklart kan inte KF vidröra hens inkomst eller sparande, etc...
Det kan väll oxå bli lite obehagligt OM KF beslutar sig för att görs ett hembesök, för då betraktas Era saker som gemensamma och om värde finns - då kan det konfiskeras. Nu har ja dock förstått att hembesök är ovanliga om Ni t.ex bor i hyresrätt.
Har Ni bil av värde, så kan nog KF ta den... Blir dock lite osäker på vad som gäller när sambo står som ägare på en bil...
Tack för svaret.

Alltså idag fick jag beslut om utmätning på lönen utan att dom skickat någon inkomstredogörelse?!

Nej min sambo har men vi har lyckats rädda mig. Jag har aldrig hunnit fått pappret om inkomst osv

Nej min sambo har men vi har lyckats rädda mig. Jag har aldrig hunnit fått pappret om inkomst osv

Hoppsan, sorry! Vad märkligt... men Du skrev ju även för ett tag sedana att KF skulle komma hem till Er...vad det pga. Din sambos skulder till KF? Det är inte så att pappret kommit bort i posthanteringen av Postnord då? I vilket fall, som helst, så får Du nog ta och slå KF en signal och förhöra Dig om anledningen till detta tillvägagångssätt? Det är dessvärre svårt för oss att veta KF har valt att göra så här... :(

Helt rätt, det var sambon och det berodde på en gammal släpvagn som vi inte hade tänkt en tanke på. Jag orkar faktiskt inte ringa. Jag gick in och lämnade uppgifterna via hemsidan. Dom ska dra 17,000 och har räknat att jag har lön på 33,800 vilket jag haft en månad på grund av massa övertid så det blev lite saftigt hehe

Helt rätt, det var sambon och det berodde på en gammal släpvagn som vi inte hade tänkt en tanke på. Jag orkar faktiskt inte ringa. Jag gick in och lämnade uppgifterna via hemsidan. Dom ska dra 17,000 och har räknat att jag har lön på 33,800 vilket jag haft en månad på grund av massa övertid så det blev lite saftigt hehe
Inte för att vara dum men du verkar lite blasé. Varför är du inte mer noggrann och ser till att ringa dom ?
Får de inte inte uppgifterna så går de på ett schablonavdrag och du kanske får betala mer än vad du behöver.

Kanske jag är. Har mailat samt lämnat uppgifterna via hemsidan och bestämt mig för att det är tillräckligt i nuläget

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp