Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

686 sidor här så orkar inte ta mig igenom samtliga givetvis :D

Från det att man skriver på ett utslag och skickar till KFM. Hur lång tid dröjer det innan utmätningen startar?
Väldigt olika men det finns väntetider på kf sida.

Från det att man skriver på ett utslag och skickar till KFM. Hur lång tid dröjer det innan utmätningen startar?
Du menar delgivning antar jag ?

Delgivning
Utslag
Skuld att betala.
Svårt att veta hur fort det går men min första Delgivning kom i juni och min löneutmätning skulle dra igång i februari året efter men jag hade inledande redan som de missat så jag fick hem brev om löneutmätning.

Det går inte säga exakt. Mellan 2 veckor och några år

Det går inte säga exakt. Mellan 2 veckor och några år

Men vad är det vanliga? Från det att man skriver på delgivning till första utmätningen. Finns det någon uppskattning?

1-2 månader?

Men vad är det vanliga? Från det att man skriver på delgivning till första utmätningen. Finns det någon uppskattning?

1-2 månader?
När jag har läst här på forumet så brukar det ta några månader. Delgivningen ska bli ett utslag och sen skuld att betala. Därefter ska inkomstuppgifter osv in från dig och din arbetsgivare tror att du har 10 dagar på dig om jag inte missminner mig så det är inget som sker över en natt.

1-2 månader?
Räkna med max 2 månader från det att Du får delgivningen. För mig kom den i början av juli 2018 och utmätningen drog igång redan med augusti lönen, så även under sommaren gick det rätt fort…

Räkna med max 2 månader från det att Du får delgivningen. För mig kom den i början av juli 2018 och utmätningen drog igång redan med augusti lönen, så även under sommaren gick det rätt fort…

I see!

Men hur vet dom hur mycket jag har i hyra och dylikt?

Tar man förresten hänsyn till att den andra vuxna i hemmet har 0:- i inkomst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp