- Meddelanden
- 6 038
- Mottagna reaktioner
- 2 809
- Poäng
- 1 987
Räntan försvinner ju helt på ett lån efter en månad ! Helt övertygad om att det skulle gå snabbareJag förstår verkligen inte hur det ska gå fortare..
Räntan försvinner ju helt på ett lån efter en månad ! Helt övertygad om att det skulle gå snabbareJag förstår verkligen inte hur det ska gå fortare..
Fast då får man ha jäkligt många lån och verkligen Max en tusenlapp dom kan dra ! En person dom kan dra 10-20k per månad skulle det göra succé det är jag helt övertygad om !Eller, som i din modell då, få vänta i 20-30 år på att få något överhuvudtaget.
På ett ja. Resten av lånen löper ju på med full ränta..Räntan försvinner ju helt på ett lån efter en månad ! Helt övertygad om att det skulle gå snabbare
Fast då får man ha jäkligt många lån och verkligen Max en tusenlapp dom kan dra ! En person dom kan dra 10-20k per månad skulle det göra succé det är jag helt övertygad om !
Men du har sonat ditt brott.Kanske rimligare att likna vid att när du kommer ur fängelse så finns du fortfarande med i belastningsregistret ett tag vilket sätter käppar i hjulen vid en hel del jobbansökningar.
Att blanka ut register direkt vid frisläppandet skulle inte bli så lyckat.
Japp, och du har betalat dina skulder, skuldsaldot står som 0 och det syns i historiken när det gick ner till 0.Men du har sonat ditt brott.
Vad är det som står nu igen på KFM sida? Hm. Just det-Så i korthet, de som väntat länge på att få betalt av dig bör kort sagt få vänta till du tycker det är läge att betala?
Jag skulle verkligen aldrig betala något överhuvudtaget då. Det skulle ju ge effekten att ju mer skulder man har ju mindre ska ske med tvång, så man kan betala något annat.
Kronofogdens uppdrag i det läget är inte att du ska bli skuldfri, det är att reglera skulderna som finns för indrivning för att borgenärerna vill ha hjälp att få betalt eftersom du inte betalar.
Men tack för ett roligt inlägg.
Jag förstår inte varför du har fått för dig att dom måste väntat länge, vem som helst kan begära krf omgående. Men det spelar ingen roll. Alla ska självklart få betalat men inte på bekostnad av andra företag, vilket det kommer sluta med att man kan inte betala dom man redan håller på att betala. Man får tillsammans göra upp en plan med kronofogden så att även den personen får sina pengar när man har betalat av dom andra först. Annars får man göra det med tvång.
Den historiken hjälper föga när man söker ny lägenhet (el i värsta fall när man söker jobb)…Japp, och du har betalat dina skulder, skuldsaldot står som 0 och det syns i historiken när det gick ner till 0.
Den historiken hjälper föga när man söker ny lägenhet (el i värsta fall när man söker jobb)…
Är det upphävt så är det upphävt. Så sent på månaden hann nog inte ag få det innan lönerna gjordes klaraJag fick ett beslut att min utmättning upphör hos min gamla arbetsgivare den 17e. Bör jag inte få hela min lön då eller har kronofogden rätt att ta pengar ändå? Eller är det min gamla arbetsgivare som gjort fel? Kanske inte har hunnit läst beslutet tänker jag...