Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det går att få OCR-nummer utan att prata med en människa, via fogdens hemsida, så det är väldigt lätt att betala sin skuld om man är ivrig att få det gjort. Det är ju inte meningen att du skall behöva gå och längta efter att en utmätning drar igång.
Eftersom det är ett faktum att jag numera har en skuld hos KF som i nuläget är över 800 000 kr så vill jag bara veta hur det blir och få det överstökat.
Tackar dock för tipset.

Eftersom det är ett faktum att jag numera har en skuld hos KF som i nuläget är över 800 000 kr så vill jag bara veta hur det blir och få det överstökat.
Tackar dock för tipset.

Du kan mycket enkelt räkna ut ditt förbehållsbelopp, utan att prata med någon, så vet du hur mycket du skall ha att röra dig med. Resterande belopp kan du enkelt betala in själv, även det utan att prata med någon. Det blir ungefär som att ha löneutmätning, fast du slipper gå och vänta på att den drar igång.

Du kan mycket enkelt räkna ut ditt förbehållsbelopp, utan att prata med någon, så vet du hur mycket du skall ha att röra dig med. Resterande belopp kan du enkelt betala in själv, även det utan att prata med någon. Det blir ungefär som att ha löneutmätning, fast du slipper gå och vänta på att den drar igång.
Du är verkligen full med stalltips. Jag har dock redan räknat ut det. Tack ändå.

Du är verkligen full med stalltips. Jag har dock redan räknat ut det. Tack ändå.

Ring i morgon, säg växel och be dom koppla till ditt team så fixar någon snäll människa det på en gång..vi bits inte. Oftast :cool:

Ändå beklagar du dig för att det är så jobbigt att gå och vänta på att utmätningen drar igång. Det är inte helt lätt att förstå sig på hur du tänker.

Ändå beklagar du dig för att det är så jobbigt att gå och vänta på att utmätningen drar igång. Det är inte helt lätt att förstå sig på hur du tänker.

Nä, må så vara, men gudarna ska veta att de e inte lätt att förstå Dina intentioner här på forumet heller...
...men för Din info som skrev att Du ALDRIG skulle låna ut Din bil till en skuldsatt person, så kan jag berätta följande: att mitt företag nu e fullt medvetna om mina PRIVATA skulder, MEN dom har inga som helst problem med att låta mig köra företagets tjänstebilar då dom ser mitt värde i tjänsten & kan se skillnad på privat & vad jag genererar för företaget... BRA, va...eller?! :)

Vid löneutmätning så tickar en hög ränta på hos kf, men den räknas till räntor man får dra av vid deklarationen? Det är inkassobolagen som rapporterar in dem till skatteverket? Vid skuldsanering så blir det ingen ränta som dras av vid deklarationen? Har jag fattat rätt?

Du behöver inte förstå vad jag menar och inte heller läsa och kommentera mina inlägg.
Jag tror dock att gemene man förstår mig som gjort denna resan då samtliga skriver att ett lugn infinner sig när löneutmätningen kommer igång.
Innan dess är ovissheten och ångesten påtaglig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp