Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej, jag är ensam med ett barn på 2,5 år

Då är ditt förbehållsbelopp samma oavsett inkomst. Du får 200 kr mindre i förbehåll om beslut räknas om och det tidigare beslutet gjordes i februari eller tidigare. Detta pga högre barnbidrag

Okej.
Jag har inte skickat in några uppgifter ännu, senast 9/4 ska dom vara inne. Men har varit i kontakt med lönekontoret för att få de rätta uppgifterna. Så då får jag se vad det blir.
Tack för svar

Okej.
Jag har inte skickat in några uppgifter ännu, senast 9/4 ska dom vara inne. Men har varit i kontakt med lönekontoret för att få de rätta uppgifterna. Så då får jag se vad det blir.
Tack för svar
Hej!!! Hur har det gått för dej? drog de pengar på din april lön? Jag har läst den här tråden från början, du skrev att du fått skuld att betala i Sept -17 men de drog från din lön i April-18 ?

Hej!!! Hur har det gått för dej? drog de pengar på din april lön? Jag har läst den här tråden från början, du skrev att du fått skuld att betala i Sept -17 men de drog från din lön i April-18 ?

Hej.
Nej det drogs inga pengar på April lönen. Jag va i kontakt med kfm och tydligen är inget beslut fattat ännu.
Men ska förtydliga att jag hade utmätning i höstas, dock bara en månad. Fick inledande och då avslutades utmätningen.
Fick avslag på saneringen och ska då tillbaka till utmätning igen och det är den jag väntar på nu..
Hoppas du förstår min halvt invecklade förklaring

Oki!! Varför fick du avslag på sanering? Så när man söker om sanering stoppas löneutmätningen alltså? Jag har lixom inte fattat det där, jag trodde att utmätningen bara löpte på till sanering tog över..

Oki!! Varför fick du avslag på sanering? Så när man söker om sanering stoppas löneutmätningen alltså? Jag har lixom inte fattat det där, jag trodde att utmätningen bara löpte på till sanering tog över..
Löneutmätningen avslutas och du börjar direkt betala under inledande så du har rätt, de flyter på :)

Hej.
Nej det drogs inga pengar på April lönen. Jag va i kontakt med kfm och tydligen är inget beslut fattat ännu.
Men ska förtydliga att jag hade utmätning i höstas, dock bara en månad. Fick inledande och då avslutades utmätningen.
Fick avslag på saneringen och ska då tillbaka till utmätning igen och det är den jag väntar på nu..
Hoppas du förstår min halvt invecklade förklaring

Caroline, hur mycket skulder har du totalt sett? Kan det oxå vara en bidragande anledning till att Du fick avslag på Din ansökan om skuldsanering...att dom tänker att Du blir av med dina skulder likväl enkom genom löneutmätning?!

Jag undrar detsamma.

Caroline, hur mycket skulder har du totalt sett? Kan det oxå vara en bidragande anledning till att Du fick avslag på Din ansökan om skuldsanering...att dom tänker att Du blir av med dina skulder likväl enkom genom löneutmätning?!
Dom ansåg att vissa skulder va för nya, det är anledningen till avslaget

Dom ansåg att vissa skulder va för nya, det är anledningen till avslaget

Jag beklagar innerligt, men får man fråga hur mycket Du hade i skulder... ? En relevant fråga för många av oss andra som sitter i liknande situation... :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp