Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bra fråga... @Lasseman
Jag har dock noterat att inkasso folk har varit inne på min LinkedIn sida...

Måste vara super spännande för dom med linkedin. :) vet inte om det är nån vits googla folk egentligen, de flesta har väl ordentliga sekretessinställningar nu för tiden.

Jag kollar iofs alltid varje ny läkare på nätet. :)

Ingen aning men ett år kan väl vara lagom om det är något man tänkt utreda

Jag vet att Skusan ofta begär in kontoutdrag om den sökande har haft någon form av spelmissbruk för att säkra att inga transaktioner har ägt rum till just spelaktörer...

Jag startar detta som nytt ämne för fick mycket funderingar om detta och det kanske är off topic för löneutmätning.

Har förstått att genomgång av konto kan ske vid löneutmätning, men händer inte ofta.

1) görs genomgång av bankkonto vid varje skuldsaneringsansökan eller bara i vissa fall?

2) om det inte är rutin, hur ofta görs det då?

3) vad kan vara skäl i så fall? Typ spelmissbruk?

4) hur grundlig är genomgången? Vad kollar man efter?

5) görs även genomgång av ens partners konto?

@skyatnight det hjälper inte att ställa fråga flera gånger. Jag har svarat att jag inte vet. Jag är också säker på att ingen statistik på det förs.

Jo jag såg du inte visste mer. Ville flytta ut frågan för det kanske är skillnad på löneutmätning och skuldsanering, det sistnämnda intresserar mig mer. Sen kan ju andra också sitta på information. Det hela var kanske

Jo jag såg du inte visste mer. Ville flytta ut frågan för det kanske är skillnad på löneutmätning och skuldsanering, det sistnämnda intresserar mig mer. Sen kan ju andra också sitta på information. Det hela var kanske

Jag arbetar inte på KF, men känner mig rätt påläst och de ggr jag har hört att Skusan har begärt in kontoutdrag från den sökande är just vid tidigare missbruksproblematik såsom spelmissbruk. Detta för att säkerställa att inga transaktioner finns till spelbolagen sedan då sökande har angett att hen är spelfri...
Kan säkert hända vid andra tillfällen oxå, men ingen har nämnt det...
Jag vet inte om man får säga detta här, men det finns en mycket bra tråd om just ”skuldsanering” inne på Fattiga Riddare. Inte mycket aktivitet där längre, men likväl en hel del matnyttig info...

Jag arbetar inte på KF, men känner mig rätt påläst och de ggr jag har hört att Skusan har begärt in kontoutdrag från den sökande är just vid tidigare missbruksproblematik såsom spelmissbruk. Detta för att säkerställa att inga transaktioner finns till spelbolagen sedan då sökande har angett att hen är spelfri...
Kan säkert hända vid andra tillfällen oxå, men ingen har nämnt det...
Jag vet inte om man får säga detta här, men det finns en mycket bra tråd om just ”skuldsanering” inne på Fattiga Riddare. Inte mycket aktivitet där längre, men likväl en hel del matnyttig info...

Ok, sådana problem har jag inte som tur är. Har iofs inget att dölja, men att någon sitter och går igenom ens kontoutdrag är väl yttersta skammen efter att ha dragits med skam och skuld genom inkasso och kf ändå. Alla 1000ggr min fru svischar 50 till bensin etc. svisch svisch svisch 50kr från frugan är typ standard på mitt kontoutdrag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp