Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min upplevelse är att ingenting hände med mina skulder hos KF under de tre år och de drog som sagt 11000kr varje månad.Ränta var för högt(sms,snabblån).Du borde inte ha fler ärende än jag när jag förhandlade med inkasso(21st) så om du har möjlighet att nån tar ett lån åt dig på typ 220k det borde räcka att betala allt med accord uppgörelse.Det är stor skillnad mellan 360k och 220k på två år.Du skulle kunna återbetala 220k med 10k på två år och behålla 5k varje månad från den utmätningen som du har nu.Så kola möjligheten att nån tar lån åt dig.Har du familj, släkt, nån bra vän som kan hjälpa dig?
Nej ingen. Ingen som vet om hur jag har det m ekonomin. Du vet: bra jobb, social mm. Allt är fint på ytan med mig.

Släpper allt till kf nu, har några hos inkasso redan. När tror ni löneutmätning blir aktuellt? Kan man ha tur och kunna behålla november lönen?

Om du ännu inte har något hos KF skulle jag gissa att du kan få behålla lönen i november.
Nope, inget än! Ok räknade lite på dagar ca nu vad kf har skrivit till mig så hamnar jag på mitten av november där allt ska vara betalt innan de kollar tillgångar osv sen tar de väl en tid innan löneutmätning och sådant tar tid med? Hade verkligen behövt behålla nov med så hade jag lyckats betala sambon de sista

Hur lång tid är det mellan att skulden går mot utmätning, tills man får papper och hur snabbt de ska in?
Det är svårt att svara på. Alla här på forumet har nog olika erfarenheter av hur lång tid det tagit men jag gissar att du får behålla novemberlönen.

Det är svårt att svara på. Alla här på forumet har nog olika erfarenheter av hur lång tid det tagit men jag gissar att du får behålla novemberlönen.
Ok! Hade tänkt jobba mycket övertid nämligen i oktober så hade jag fått en väldigt bra lön i november så hade jag kunnat ge det sista till sambon, och även jobba mkt övertid i november och få rätt bra extra över i dec och hoppas på skuldsanering eller att jag får en fast summa på utmätningen. För man fick väl tjäna hur mkt man ville över den fasta summan?

Ok! Hade tänkt jobba mycket övertid nämligen i oktober så hade jag fått en väldigt bra lön i november så hade jag kunnat ge det sista till sambon, och även jobba mkt övertid i november och få rätt bra extra över i dec och hoppas på skuldsanering eller att jag får en fast summa på utmätningen. För man fick väl tjäna hur mkt man ville över den fasta summan?
Bara tänk på att din arbetsgivare uppger ett snitt på din lön när de skickar in redogörelse för löneutmätning så att du inte får betala alldeles för mycket om du får utmätning samt att de kan kolla på Skatteverket vad du tjänat.

Bara tänk på att din arbetsgivare uppger ett snitt på din lön när de skickar in redogörelse för löneutmätning så att du inte får betala alldeles för mycket om du får utmätning samt att de kan kolla på Skatteverket vad du tjänat.
Ok! Tror jag ligger runt 20 i snitt då jag har vabbat en del, förra året om jag slår års inkomsten på 12 blev de 17 tusen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp