- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
Ja jag har redan släppt allt. Har redan fått två föreläggande och skrivit under. Har sammanlagt 22 lån som kommer hamna där. Den minsta summan är 5000kr (Lumify) och högsta är 320.000kr (Bank Norwegian). Totala summan ca 1 miljon.
Jag var tvungen att anmäla mig själv då jag inte ville att den anhörige skulle få betala för lånen jag tog i hens namn. Sammanlagt kommer skadeståndet ligga på 150.000kr.
Jag har inget att sälja tyvärr. Kommer lägga undan lönen som kommer de kommande månaderna innan löneutmätning kommer igång just för att betala av alla små skulder så bara de stora går till KF. Jag kommer även försöka skaffa extrajobb (helger och natt) för att kunna betala av skulderna. Vill så gärna bli skuldfri och mår skitdåligt. Som tur är så har jag ett bra jobb med en stadig inkomst och går även KBT behandling för mående och spelmissbruk. Jag kommer även försöka få fryst ränta. Jag vill kunna bli skuldfri inom 10 år åtminstone men känns ganska omöjligt.
Har du fler mindre lån?
Ingenting är helt omöjligt, man får bara hitta nya vägar ibland och tänka utanför boxen.
Ibland önskar jag att jag visste så mycket om lån och hela skuld processen som jag gör idag för då tror jag inte att jag hade släppt mina skulder, jag hade kämpat med näbbar och klor innan jag ens hade hamnat hos kronofogden. Det är ett fängelse i sig så även skuldsanering och det värsta jag kämpar med varje dag.
Det är ju också så att har man nått botten så finns det ingen annan väg än upp, kolla på alla dina möjligheter oavsett åt vilket håll de leder istället för hinder. Börja en ny bana och jobba efter den, viljan att bli skuldfri kan vara otroligt stark. Ta vara på den och låt den driva dig framåt kommande år med allt vad det innebär och om du inte lyckas, sök skuldsanering om x antal år.