Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan göra, inte ofta jag gjort det.
Den egendomen blir utmätningsbar om det är en villa du hyr. Är det flerfamiljshus den står utanför blir läget lite annorlunda, annat lagstöd.
Det är två hus på tomten han hyr ut varav vi bor såklart i den ena. Bor en ensam i det andra huset, ändrar det läget?

Det är två hus på tomten han hyr ut varav vi bor såklart i den ena. Bor en ensam i det andra huset, ändrar det läget?

Svårt att säga exakt, det är inte omöjligt att man hamnar i UB4:19 2st lite beroende på hur det ser ut, då har kfm bevisbördan. Sakerna kan fortfarande utmätas men kfm måste bevisa att dom är dina.

Loggade precis in på kronofogdens hemsida och jämförde beloppen med inkasso beloppen ... stämde rätt så hyfsat , dock så var en skuld till Svea inkasso 5024 hos kronofogden .. och 5700 hos Svea .. dom har inte ändrat det beloppet på min sida hos Svea .. däremot tex everydayplus är uppdaterat ... skulden ska vara på 5024 för dom har fått dom senats utmätningarna ... ska man be kronofogden skicka till dom det nya beloppet ? :)

Loggade precis in på kronofogdens hemsida och jämförde beloppen med inkasso beloppen ... stämde rätt så hyfsat , dock så var en skuld till Svea inkasso 5024 hos kronofogden .. och 5700 hos Svea .. dom har inte ändrat det beloppet på min sida hos Svea .. däremot tex everydayplus är uppdaterat ... skulden ska vara på 5024 för dom har fått dom senats utmätningarna ... ska man be kronofogden skicka till dom det nya beloppet ? :)

Det är nog svea som inte bokfört inbetalningen bara..

Ni som har löneutmätning , jag fick mina konton kollade 27/3 innan löneutmätningen startade . Hur ofta brukar dom kolla ? En gång per 12 mån ? För i december låses mina 27k upp och dom vill jag behålla :)

Ni som har löneutmätning , jag fick mina konton kollade 27/3 innan löneutmätningen startade . Hur ofta brukar dom kolla ? En gång per 12 mån ? För i december låses mina 27k upp och dom vill jag behålla :)
Det är nog olika, jag hade tillgångsutredning efter 12 mån.

Det är nog olika, jag hade tillgångsutredning efter 12 mån.
Ok ok tack för svar :) då hoppas jag det blir samma för mig ;) för man kan tycka 8 mån emellan är rätt lite , skulle betala oerhört mycket faktiskt :).

Jag har 1 gång per år, brukar få i mars/april. När man löneutmättning startade för flera år sedan var det i nån av dom månaderna har jag för mig. Så då tolkar jag det som att det är var 12 månad.

Jag har 1 gång per år, brukar få i mars/april. När man löneutmättning startade för flera år sedan var det i nån av dom månaderna har jag för mig. Så då tolkar jag det som att det är var 12 månad.
Tack tack för svaret :) hoppas inget innan december då :)

• Gilla
Reaktioner: p79
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp