Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om en som har löneutmätning börjar studera med CSN i augusti, bör denne då upplysa KFM om detta, eller är det något som sker automatiskt?

Jag förstår din känsla , inkassobolagen kan vara väldigt knepiga ibland måste jag hålla med om. Men nästa månad så måste dom ju kunna ändra ditt belopp väl ?
Tyvärr så kommer dom inte sänka summan eftersom dom anser att personen som är skriven där men ej bor där ska betala halva levnadskostnaderna..

Tyvärr så kommer dom inte sänka summan eftersom dom anser att personen som är skriven där men ej bor där ska betala halva levnadskostnaderna..
Ja det var ju inget roligt , går det att hitta ett extra jobb för dig ? Hur mycket är det som saknas varje månad ?

Det finns en väg ut faktiskt , hur mycket ränteutgifter har du per år ? Du ska jämka direkt om du har mycket ! För det kommer rädda dig !

Kontaktar KF hyresvärd om man hyr privat? Min hyresvärd har ett förråd här med verktyg och maskiner etc han använder när han snickrar här, samt kom han med en ny åkgräsklippare och snöslunga förra året så är livrädd att KF kommer mäta ut hans egendomar om dom kommer på besök. Han har även ställt upp en ovanmarkspool med värmepump etc till som han har byggt in i trall, tar KF såna saker med?

Jag känner hyresvärden väldigt bra sedan innan vi hyrde av honom och vet att han köper allting kontant och sparar aldrig kvitton så därför oroar jag mig om det. KF ser väl antagligen att jag äger allt på tomten vi hyr?

Ja med tanke på att det är olagligt att inte vara skriven där man bor så är det väl inte så konstigt om myndigheterna tror att man bor där man säger att man gör det...

Dem kan tyvärr inte göra något heller eftersom jag kan försörja mig själv enligt hon jag talade med.

ska göra ett par försök till med inkassobolagen och funkar inte det så får jag helt enkelt bidra till den svarta marknaden och säga upp mig från mitt jobb och jobba svart.. Och då får dom inte 1kr. Det är de sista jag vill göra för jag vill ändå göra rätt för mig genom att betala tillbaka vad jag själv har lånat men det är omöjligt om jag inte har något boende..
Du kan väl försöka hitta ett nytt boende? Och nu när det är sommar går det säkert att bo i tält under en period när du letar. Och glöm inte att kontakta kfm och berätta om din nya hyra när du har hittat boende. Kanske finns det något lämpligt vandrarhem att bo på ett tag?

Det finns en väg ut faktiskt , hur mycket ränteutgifter har du per år ? Du ska jämka direkt om du har mycket ! För det kommer rädda dig !
Jag ska absolut ta och kika på detta. Jag har ringt runt runt o runt och kunnat säkra mitt boende för nu iaf.
Behöver kolla hur detta med jämkningen ser ut, det är nytt för mig så jag behöver läsa på lite.
Som det ser ut så har jag utmätning från 4 olika fodrings ägare (Inkasso Bolag) om det räknas så, en av dem jag talade med har varit väldigt hjälpsam och förklarat hur saker fungerar och även om dom drar tillbaka det så måste alla ägare göra det för att utmätningen skall stoppas.

Nu har jag iaf lite lugn och ro när det kommer till boendet så nu gäller det att rappa på att lösa allt så fort det bara går så man kan betala och leva samtidigt på en stabil nivå.
Om du har lite tips på hur jag ska kalkylera mina ränteutgifter så uppskattas det otroligt!

Mvh

Jag ska absolut ta och kika på detta. Jag har ringt runt runt o runt och kunnat säkra mitt boende för nu iaf.
Behöver kolla hur detta med jämkningen ser ut, det är nytt för mig så jag behöver läsa på lite.
Som det ser ut så har jag utmätning från 4 olika fodrings ägare (Inkasso Bolag) om det räknas så, en av dem jag talade med har varit väldigt hjälpsam och förklarat hur saker fungerar och även om dom drar tillbaka det så måste alla ägare göra det för att utmätningen skall stoppas.

Nu har jag iaf lite lugn och ro när det kommer till boendet så nu gäller det att rappa på att lösa allt så fort det bara går så man kan betala och leva samtidigt på en stabil nivå.
Om du har lite tips på hur jag ska kalkylera mina ränteutgifter så uppskattas det otroligt!

Mvh
Skickar snart en pm till dig :)

Kontaktar KF hyresvärd om man hyr privat? Min hyresvärd har ett förråd här med verktyg och maskiner etc han använder när han snickrar här, samt kom han med en ny åkgräsklippare och snöslunga förra året så är livrädd att KF kommer mäta ut hans egendomar om dom kommer på besök. Han har även ställt upp en ovanmarkspool med värmepump etc till som han har byggt in i trall, tar KF såna saker med?

Jag känner hyresvärden väldigt bra sedan innan vi hyrde av honom och vet att han köper allting kontant och sparar aldrig kvitton så därför oroar jag mig om det. KF ser väl antagligen att jag äger allt på tomten vi hyr?

Kan göra, inte ofta jag gjort det.
Den egendomen blir utmätningsbar om det är en villa du hyr. Är det flerfamiljshus den står utanför blir läget lite annorlunda, annat lagstöd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp