Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast de 60000 kr gör så att dina skulder ökar då räntan tickar på och ju större skuld desto mer ränta.
Så i slutändan får du behålla mindre och skulden tar längre tid att bli av med.
Går ju att beta av lite smålån och välja själv vilka som ska betalas än dom små portioner KFM betalar ut.
Inte en skuld minskade för mig vid utmätning. Bättre att få betala av själv så några skulder försvinner.
Ärligt talat vete fan vad KFM betalar för nått :( pengar går bara till räntor o deras avgifter händer inte skit vid utmätning. Så glad att slippa skiten :tummen:

Senast ändrad:
Jag räknade fram på Skatteverkets sida att dom senaste 6 mån tillbaka blir snitt lönen 39800 kr, så fyllde i 39 000 kr .. lönekontoret räknade fram 37 650 ! Och Skatteverket gick helt på deras ! Jag vet att det inte stämmer , men det skiter jag i ! Blir 60 000 kr extra till mig per år i lön som jag får behålla !

Så skatteverket har ändrat sina uppgifter...?

Fast de 60000 kr gör så att dina skulder ökar då räntan tickar på och ju större skuld desto mer ränta.
Min ränta varje månad är 5520 kr för mina lån :) dom drar 15 000 kr , så mina lån ökar inte ;) minskar med 10 000 varje månad och sen jämkning 7000 ! Så minskar med 17 000 varje månad ;)

Så skatteverket har ändrat sina uppgifter...?
Ändrat ? Jag tog dom senaste 6 mån på Skatteverket och fick fram 39 800 .. och företaget 37 600 .. men dom gick helt på företaget .. dom kollade nog inte ens på Skatteverket :)

Går ju att beta av lite smålån och välja själv vilka som ska betalas än dom små portioner KFM betalar ut.
Inte en skuld minskade för mig vid utmätning. Bättre att få betala av själv så några skulder försvinner.
Ärligt talat vete fan vad KFM betalar för nått :( pengar går bara till räntor o deras avgifter händer inte skit vid utmätning. Så glad att slippa skiten :tummen:
Fast mina räntor är 5500 varje månad , inte så mycket tycker jag :) dom dra 15 000 en vanlig månad :) så minskar fort :)

Ändrat ? Jag tog dom senaste 6 mån på Skatteverket och fick fram 39 800 .. och företaget 37 600 .. men dom gick helt på företaget .. dom kollade nog inte ens på Skatteverket :)

Ja jag uppfattade det du skrev att skatteverket ändrat något "gick på deras"
"senaste 6 mån tillbaka blir snitt lönen 39800 kr, så fyllde i 39 000 kr .. lönekontoret räknade fram 37 650 ! Och Skatteverket gick helt på deras !"

Kronofogden går som in när folk inte betalat själv, så klart det kan vara bättre, av de gånger jag försökt låta folk få sköta inbrtalningar själv har det blivit problem i precis 100%, oftast redan månad 1.

Ja jag uppfattade det du skrev att skatteverket ändrat något "gick på deras"
"senaste 6 mån tillbaka blir snitt lönen 39800 kr, så fyllde i 39 000 kr .. lönekontoret räknade fram 37 650 ! Och Skatteverket gick helt på deras !"
Sista raden ska vara kronofogden och inte Skatteverket :) my bad ! Men trodde kronofogden skulle på Skatteverket faktiskt ! Men det kan dom inte gjort ... men jag är inte ledsen för det . Jag var kalla fall ärlig när jag fyllde i den :)

Så min snitt ränta på dom 397 000 kr som ligger hos kronofogden ligger på knappt 17% idag ! Inte för mycket ! Så tex nu april så dras 15 000 då minskas den totala skulden med 10 000 och sen 10 000 och med skatteåterbäringen :) allt beror på hur stor skuld och vilka lån du har ! Tex Telia finance 35 000 idag där är räntan på 8% ! Inte så farligt :)

Kronofogden går som in när folk inte betalat själv, så klart det kan vara bättre, av de gånger jag försökt låta folk få sköta inbrtalningar själv har det blivit problem i precis 100%, oftast redan månad 1.
Kan tänka mig att folk behåller pengarna och kladda hellre , men jag kommer gå in med dom 7000 extra på ett lån varje månad så det går snabbare , vill ju göra rätt för mig och även bli skuldfri !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp