Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Igår när jag fisk hem mitt beslut om löneutmätning så fick jag även en skuldspec och där ligger 8 mål inlagt på pappret bara , medans på min sida är det 12 mål totalt ! Har dom andra inte begärt att dom ska få pengar nu då ? För den är utskriven 27/3 och dom andra hade kommit in länge sedan redan på min sida då !

Jag vet inte riktigt hur jag ska räkna på KFM hemsida för att få fram rätt belopp.. Går liksom inte när båda ska ha utmätning? Både jag och sambon har släppt våra skulder samtidigt, liknande inkomster på ca 24 efter skatt, 4 barn varav två nyttjar fritidsplats. 800 var i bensinkostnad till jobbet. Hur ska vi räkna för att veta vad vi får behålla? Vi har tänkt att det är förbehållsbeloppen som anges på KFM hemsida vi får behålla, resten utmäts?

Hej!
Fick idag det ofrånkomliga beslutet om löneutmätning. De drar 11.000kr varje månad och jag får behålla 11.000kr.

Jag undrar hur det blir om jag jobbar extra och får ut mer i lön? Kommer KF ta allting över de där elva tusen eller kommer de ta 11.000kr och sen får jag behålla det som blir över?
Står ingenting om något maxbelopp eller så.

Hej!
Fick idag det ofrånkomliga beslutet om löneutmätning. De drar 11.000kr varje månad och jag får behålla 11.000kr.

Jag undrar hur det blir om jag jobbar extra och får ut mer i lön? Kommer KF ta allting över de där elva tusen eller kommer de ta 11.000kr och sen får jag behålla det som blir över?
Står ingenting om något maxbelopp eller så.
Du kommer få behålla det :) jag fick likadant häromdagen :) otroligt skönt !

Skulle ju vara underbart i så fall!
Jäkla stor skillnad faktiskt :) har man väldigt varierande lön så kan det göra stor skillnad , ibland får jag ut 28 , ibland 32 .. som juni får jag ut 60 000 kr faktiskt !

Jäkla stor skillnad faktiskt :) har man väldigt varierande lön så kan det göra stor skillnad , ibland får jag ut 28 , ibland 32 .. som juni får jag ut 60 000 kr faktiskt !
Ja men samma här! Har varierande löner.
Detta gör ju att man faktiskt kan överleva löneutmätningen.

Ja men samma här! Har varierande löner.
Detta gör ju att man faktiskt kan överleva löneutmätningen.
Så är det absolut :) och du kan ju även jämka om du har löneutmätning, då får du mindre skatt .. kommer köra det från juni från och framåt och får då ut 7000 kr mer i månaden med och sen inget skatteåterbäring istället :)

Så är det absolut :) och du kan ju även jämka om du har löneutmätning, då får du mindre skatt .. kommer köra det från juni från och framåt och får då ut 7000 kr mer i månaden med och sen inget skatteåterbäring istället :)
Under hur lång period räknar du med att ha utmätning ?
Jag förstår att man vill ha det så bra som möjligt men tänk också på att de pengarna du skattejämkar kunde gått till dina skulder för att bli av med skiten tidigare.

Under hur lång period räknar du med att ha utmätning ?
Jag förstår att man vill ha det så bra som möjligt men tänk också på att de pengarna du skattejämkar kunde gått till dina skulder för att bli av med skiten tidigare.
Jag kommer gå in med dom 7000 kr varje månad som jag får , fast kommer gå in på dom målen jag vill istället själv :) så går snabbare då :) så kommer inte lägga dom på annat :) om jag får gissa ca 2 år sen är skiten borta :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp