Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick 14 dagar på mig själv, undrar hur fort brev kommer om redovisning av inkomster och utgifter ? :)

Kommer inte ihåg hur lång tid det tog för mig...är några år sedan nu.
Min man hade skulder att betala i somras, i slutet på juli var förfallodatum på dom...han fick papper om inkomster i september och det skulle ha börjat dragits på lön i oktober, nu drog det ju alldeles säkert ut på det pga semestrar osv...

Hur funkar det om man skulle överklaga ett utslag innan det leder till verkställighet för att förhala processen lite? Eller fryser man relevant summa från skatteåterbäringen tills det att överklagandet utretts?

Hur funkar det om man skulle överklaga ett utslag innan det leder till verkställighet för att förhala processen lite? Eller fryser man relevant summa från skatteåterbäringen tills det att överklagandet utretts?
Hur mycket ska du få tillbaka på skatten och hur mycket är skulden som ligger hos kfm.?

Eh.. va?
Om målet ligger för verkställighet och avitiden passerats utmäts skatteåterbäringen
Om det finns skulder hos kfm så dras de direkt vid utbetalning av överskjutande skatt

Hej gött folk.
Fick förra veckan ett brev där det står utslag. Tror att det betyder att min skuld är nu fastställd. Det står också att jag har en månad på mig att ansöka om återvinning.
Nu vill jag fördröja processen så mycket som möjligt, eftersom jag kommer få tillbaka på skatten nästa månad och även min semester dagar utbetalda i slutet av nästa månad. hur lång tid tar det från utslag tills löneutmätning är igång? Kan jag fördröja processen på något sätt?
ska skicka ansökan om återvinning?

Kan inte någon svara hur lång tid det tar från att man fått utslag tills löneutmätning kommer igång?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp