Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man tex inte få maxbeslut på löneutmätning alltså får behålla även det man tjänar extra efter kronofogden fått sin del , och sedan väljer jag att börja jämka mitt i .. får man verkligen behålla det också då ? För jag tänkte om jag inte får maxbeslut att börjar jämka efter beslutet .. det bör väl gå ? Någon som gjort så ?

Om man tex inte få maxbeslut på löneutmätning alltså får behålla även det man tjänar extra efter kronofogden fått sin del , och sedan väljer jag att börja jämka mitt i .. får man verkligen behålla det också då ? För jag tänkte om jag inte får maxbeslut att börjar jämka efter beslutet .. det bör väl gå ? Någon som gjort så ?
Jag hade jämkning när jag hamnade hos KFM och fyllde i alla uppgifterna när jag skulle lämna inkomstuppgifter, men det verkade inte som de tog hänsyn till det ändå, hände bägge gångerna jag fyllde i blanketten... hur som helst tog jag de pengarna och betalade in extra på de minsta skulderna.

Jag hade jämkning när jag hamnade hos KFM och fyllde i alla uppgifterna när jag skulle lämna inkomstuppgifter, men det verkade inte som de tog hänsyn till det ändå, hände bägge gångerna jag fyllde i blanketten... hur som helst tog jag de pengarna och betalade in extra på de minsta skulderna.
Det är ju rätt stor skillnad om man kan få dom pengarna , jag skulle om jag jämka från juni till dec skulle jag få behålla ca 8000 kr mer varje månad och det är ju verkligen bra ! Kommer dock betala in 4000 av dom på skulderna så det minskar ännu mer tänkte jag .. men att få behålla dom skulle göra mycket ..väldigt mycket ... då slapp du Max beslut ? Alltid samma lön ?

Fick idag reda på att Svea begärt verkställande 17 februari så är ju en vecka sedan dom skickade in pappret .. dock inte registrerats ännu hos kronofogden... någon som vet hur lång tid det brukar ta för dom att regga det ? :)

Pratade idag med Lowell inkasso på deras chat från min sida , blev faktiskt lite förvånad för det verkar som att dom har skickat vidare 3 st krediter på totalt 72k och sedan kommer dom vänta tills dom är klara på ca 3-4 mån och sedan skicka dom två sista på lika mycket .. väldigt tacksam i såna fall för då blir det mycket mer amortering ju än ränta ... någon annan som varit med om detta ? Att dom skickat 3 först och sen 2 st tex ? :)

Det är ganska vanligt att det görs så. Bygger ränta på de som inte är inne, men innebär också att mer pengar går till skulderna som är inne, och mindre till kfms grundavgifter.

Det är ganska vanligt att det görs så. Bygger ränta på de som inte är inne, men innebär också att mer pengar går till skulderna som är inne, och mindre till kfms grundavgifter.
Precis ! Det känns faktiskt bättre tycker jag .. för när väl dom är klara dom 3 så får dom andra två som är kvar och då går det snabbare sen med :) jag trodde faktiskt man skulle precis alla samtidigt , så är tacksam för det !

Jag ser nu att jag har ett mål som hamnat under Skulder på mina sidor hos KF. Hur långt tid kan det ta att driva in/utmäta det efter att det hamnat där? Antar jag ej hinner få ut skatteåterbäringen innan dess, en månad dit typ...

Jag ser nu att jag har ett mål som hamnat under Skulder på mina sidor hos KF. Hur långt tid kan det ta att driva in/utmäta det efter att det hamnat där? Antar jag ej hinner få ut skatteåterbäringen innan dess, en månad dit typ...
Har du ett skuldsaldo hos kfm så går skatteåterbäringen till att betala av skulden omgående.

Har du ett skuldsaldo hos kfm så går skatteåterbäringen till att betala av skulden omgående.
Ok men är det redan inräknat i den deklaration man fick i Kivra eller dras det av vid själva utbetalningen. För skickar jag in deklarationen nu den 17 mars så är det väl inget mer de pillar på och justerar, man tänker ju att de borde gjort det innan de skickat ut deklarationen för godkännande?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp