Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har funderat över hur det fungerar när man har flera lån som ska betalas via löneutmätning. Vissa har normal ränta medan andra har skyhög ränta.
Då vill jag ju såklart att lånen med ockerräntor ska försvinna först eftersom jag annars aldrig kommer bli kvitt skulderna om räntorna äter upp utmätningen.
Har jag något att säga till om i vilken ordning skulderna betalas när lönen utmäts?

Fördelas efter storleken på respektive mål vid varje betalningsstillfälle.

Märkligt hur olika det är. Jag hade 20 olika skulder, men var knappt med om att några såldes vidare.
Det är likväl rätt enkelt att följa skuldernas ”resa” OM man är noggrann med alla brev som kommer. Jag satte in ALLA brev som kom i en pärm under namnade flikar. Från första påminnelsen till inkassokrav till de olika KF breven.
Detta i sin tur gjorde oxå att själva ansökan till Skuldsanering gick relativt smidigt.

Nä, man kan inte själv bestämma hur skulderna skall betalas av när de har nått KF. Vissa skulder är prioriterade, sk A-mål och avser skulder till Staten. Långt ifrån alla skulder till Staten är prioriterade, CSN är det inte t.ex.
För övrigt, så blir det en procentuell uppdelning utifrån hur stora skulderna är.

Av de vanligaste amålen är csn och tvavgifter oprioriterade

Men man kan utöver detta göra egna inbetalningar om man får loss lite extra pengar på egen vald skuld?

Japp, varje mål har ett eget ocrnummer, du måste dock ringa för att få det. Eller, det står nog på brevet "skuld att betala"

Av ren nyfikenhet @Lasseman - hur stor är egentligen Er ekonomiavdelning?
Tänker den måste vara HUGE med tanke på antal gäldenärer, pengar in & pengar ut till enorma mängder borgenärer, etc...

Av ren nyfikenhet @Lasseman - hur stor är egentligen Er ekonomiavdelning?
Tänker den måste vara HUGE med tanke på antal gäldenärer, pengar in & pengar ut till enorma mängder borgenärer, etc...
Du menar medelshanteringen. Bra fråga, dom sitter på 2 orter och jag tror en del har delade tjänster, men grundbemanningen är kanske 30-40 st, och 15-20 som hjälper till vid toppar.

Du menar medelshanteringen. Bra fråga, dom sitter på 2 orter och jag tror en del har delade tjänster, men grundbemanningen är kanske 30-40 st, och 15-20 som hjälper till vid toppar.

Oj...inte fler? De trodde ja nog att de skulle vara :)
Bara på mitt företag, så har vi nog åtminstone ett 120-talet ekonomer...

Oj...inte fler? De trodde ja nog att de skulle vara :)
Bara på mitt företag, så har vi nog åtminstone ett 120-talet ekonomer...

Ekonomer är det inte på medelshanteringen tror jag, tror det är handläggartjänster utan krav på högskola.
En stor del av hanteringen sker automatiskt.
Utmäter jag pengar imorgon vid säg 8snåret så kommer de pengarna om automatiken gör sitt att vara fördelade och utbetalda på onsdag eller möjligen torsdag.
I alla fall när det inte är högtryck, i morgon är väl lungt, på onsdag kommer pensionerna..

Fick du det att funka?
Nej :( händer ingenting när jag trycker på respektive långivare.
Vet att det gick förut o se vilken skulden är till men nu händer inget ser inte nått bara summan på skulden :(
Vet inte vad det är :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp