Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
700.000 och 4 år låter tajt, har ni väldigt hög löneutmätning?
Räntor och kostnader brukar springa iväg en del per år. Tänker bara så ni inte blir besvikna när ni ser att det inte minskar i den takten ni önskat. Jag hade hellre satt målet nåt år mer.
Lycka till, allt går även om det tar tid :)

700.000 och 4 år låter tajt, har ni väldigt hög löneutmätning?
Räntor och kostnader brukar springa iväg en del per år. Tänker bara så ni inte blir besvikna när ni ser att det inte minskar i den takten ni önskat. Jag hade hellre satt målet nåt år mer.
Lycka till, allt går även om det tar tid :)

Ja vi har räknat i överkant tycker vi? Ju mer räntan tickar på desto mer ränteavdrag på återbäring som uppgår till ca 90' per år för oss (mer om räntan ökar), det är minst 360' bara det. Har ganska höga löner båda två och de kommer att dra ca 30' för oss per månad.

Är det godtyckligt vilka som får personligt besök för utmätning av lösöre eller finns det kriterier som ska vara uppfyllda för att det ska vara "värt besväret" med hembesök för KFM? En hel del verkar få telefonsamtal där de blir tillfrågade om de har några tillgångar, och svarat nej varpå KFM varit nöjda så? Spelar skuldens storlek och ursprung någon roll i förfarandet om det "bara" blir löneutmätning eller även av lösöre? Mina skulder ligger på ca 700 000 och sambons likaså, ursprung i bland annat husförsäljning med förlust och konsumtion (mest resor). Med hjälp av skatteåterbäringen och löneutmätning x2 på våra heltidslöner räknar vi med att det kommer ta ca 4 år att betala skulderna till KFM. Vi har en väl genomtänkt budget för att klara dessa år, men vi vill som sagt inte att barnen ska straffas och fråntas deras tillhörigheter som under dessa svåra år kommer vara det enda de har.

Kan säkert variera, men indikation på att egendom av värde finns styr för mig.

Det har sagts här ett par gånger att hembesök oftast görs i samband med att bostaden ska värderas.

På värdering är sällan kfm med dock, utan bara en extern värderare.
Förrättning kallar vi det för. Vanligast är vid avhysning, då blir det per automatik i princip

Har funderat över hur det fungerar när man har flera lån som ska betalas via löneutmätning. Vissa har normal ränta medan andra har skyhög ränta.
Då vill jag ju såklart att lånen med ockerräntor ska försvinna först eftersom jag annars aldrig kommer bli kvitt skulderna om räntorna äter upp utmätningen.
Har jag något att säga till om i vilken ordning skulderna betalas när lönen utmäts?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp