- Meddelanden
- 3 321
- Mottagna reaktioner
- 3 338
- Poäng
- 1 957
Håller med dig, verkar som många får 30.000kr sen tar de stopp typ.Nån som fått höja över 30.000 på länge? Verkar vara dött nu igen
Håller med dig, verkar som många får 30.000kr sen tar de stopp typ.Nån som fått höja över 30.000 på länge? Verkar vara dött nu igen
80000 med 7 på Bisnode
Jag har förstått på vad andra har skrivit här på forumet att de är precis så som du beskriver. Det verkar inte som att man kan extra amortera utan extra betalningarna samlas på "hög" och tas av när de väl är dags att amortera.Är det någon som förklara för mig hur Holms system för återbetalning fungerar. Beviljades 15K i April och i samband med medgivande till autogiro. Kort därefter gjorde jag en engångsinbetalning på 600 kr för att visa på betalvilja. Enligt den upprättade betalplanen skulle nästa dragning via autogiro ske den 25/5. Den 25/5 gjordes det dock ingen dragning och jag pratade då med kundtjänst som berättade att det fanns ett tillgodohavande iom min tidigare inbetalning och att nästa dragning skulle ske den 24/6. Jag berättade då att min inbetalning var en extra inbetalning utöver ordinarie amortering. Här började kundtjänsten på dålig svenska jiddra om att överskott och att Trustly skulle dra pengar den 25/7 istället. Jag fattar inte ett skit av vad kundtjänsten menar. Går det alltså INTE att amortera extra eller är det så att engångsinbetalningar blir som en buffert som dras istället för att det dras från ens eget konto? Någon som vet hur det fungerar??
Det är ju sinnesjukt om det inte går att amortera extra, vilket varenda långivare tillåter. Problemet är att kundtjänst ger olika svar beroende på vem man pratar med. Vissa säger att det går att betala extra och vissa säger att extra inbetalningar blir ett överskott som dras istället för autogiro. Holms system saknar motstycke...Jag har förstått på vad andra har skrivit här på forumet att de är precis så som du beskriver. Det verkar inte som att man kan extra amortera utan extra betalningarna samlas på "hög" och tas av när de väl är dags att amortera.