Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Nope inte lagligt..återköp görs på samma kort du handlade. Speciellt stora summor brukar elektronik butiker har koll, just för att undvika penningtvätt
Hur får jag tillbaka pengarna?
Som allmän regel överför vi pengarna till det kort som varan betalades med. Du kan även få pengarna utbetalda till ett annat kort eller bankkonto

Men om jag förstått det hela rätt via alla inlägg jag läst:

Om jag får tillgång till den fyrsiffriga koden som PayPal skickat ut vid sin dragning av 15 kronor, då kan jag alltså verifiera kortet och föra över pengar till mitt PayPal konto, därifrån kan jag sedan föra över pengar till ett annat PayPal konto som jag där i sin tur kan föra över det till mitt vanliga bankkort.

Kan någon svara ja på detta om det är exakt så man ska och kan göra?

Har ingen med Holm bank att göra. Har med penningstvättlagen. Returer ska göras på samma kort du handlade med. Sen är alla butiker inte lika noggrant med såna rutiner.

Bilagor

• 20201112_090408.jpg
    20201112_090408.jpg
    274.1 KB · Visningar: 169
Har ingen med Holm bank att göra. Har med penningstvättlagen. Returer ska göras på samma kort du handlade med. Sen är alla butiker inte lika noggrant med såna rutiner.

För det första det är ett digitalt kort man kan inte göra äterköp dit eller dåbe det väldigt krångligt och jobbigt, jag jobbar inom den branschen och man gör återköp på olika kort det spelar ingen roll bara man får underskrift av rätt person ! Sen står det tydligt på deras hemsida att man kan få på ett annat kort det är fullt lagligt och 90% av alla affärer gör det , sen att du tycker det e penningtvätt m.m är bara din sak men resten bryr sig inte så mycket om det .... så att göra återköp är enklaste sättet och det du gör med 2 paypal eller nåt annat är helt fel och olagligt sätt som Holm bank inte vill och inte är meningen !!

För det första det är ett digitalt kort man kan inte göra äterköp dit eller dåbe det väldigt krångligt och jobbigt, jag jobbar inom den branschen och man gör återköp på olika kort det spelar ingen roll bara man får underskrift av rätt person ! Sen står det tydligt på deras hemsida att man kan få på ett annat kort det är fullt lagligt och 90% av alla affärer gör det , sen att du tycker det e penningtvätt m.m är bara din sak men resten bryr sig inte så mycket om det .... så att göra återköp är enklaste sättet och det du gör med 2 paypal eller nåt annat är helt fel och olagligt sätt som Holm bank inte vill och inte är meningen !!

Holm bank kanske vill inofficiellt att du skall kunna göra återköp och göra annat för krediten men officiellt är det knappast så heller.

Tanken är ju att du skall köpa nått och istället för butikernas avbett. erbjudande använda deras. Typ.

Sen fattar ju vem som helst att de skiter i vad du gör så länge det inte är nått de kan bli ansvariga för.

Holm bank kanske vill inofficiellt att du skall kunna göra återköp och göra annat för krediten men officiellt är det knappast så heller.

Tanken är ju att du skall köpa nått och istället för butikernas avbett. erbjudande använda deras. Typ.

Sen fattar ju vem som helst att de skiter i vad du gör så länge det inte är nått de kan bli ansvariga för.

Ja precis men detta är rätt väg att göra än att föra över till en app eller liknande och inte nyttja till köp , då e att köpa npt och man ångra köpet och gör återköp mer rätt än vad andra har gjort tycker jag då

Ja precis men detta är rätt väg att göra än att föra över till en app eller liknande och inte nyttja till köp , då e att köpa npt och man ångra köpet och gör återköp mer rätt än vad andra har gjort tycker jag då

Är ju exakt lika mkt "fel" utgången blir ju det samma med pengar in på konto bara att olika metoder använts.
Hur som så bryr väl sig inte Holm om detta för dem ska ju ändå få sina pengar tillbaka så vad ni gjort med dem bryr dem sig nog inte om.

Är ju exakt lika mkt "fel" utgången blir ju det samma med pengar in på konto bara att olika metoder använts.
Hur som så bryr väl sig inte Holm om detta för dem ska ju ändå få sina pengar tillbaka så vad ni gjort med dem bryr dem sig nog inte om.

Ja men för mig själv känns det bättre att göra på ett sätt som att nyttja kortet till köp först iaf ...men jag förstår hur du menar

Hej
Jag har slutbetalt min skuld till dom men får till svar att jag inte kan ansöka på nytt förrän den tiden den skulle ha sslutbetaltas. Någon som lyckats få dom att öppna upp för ny ansökan tidigare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp