Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Sjukt illa skött. Antar att anmälningar till ARN kommer hagla när fler folk får upp ögonen för Holm.
Sen även när folk inser dom inte kan betala sin kredit och den går till Lowell med en ränta på 39 % ! Och dessutom har lånat upp 100-150k ! Då inser man dom inte var så jävla bra :)

Sen även när folk inser dom inte kan betala sin kredit och den går till Lowell med en ränta på 39 % ! Och dessutom har lånat upp 100-150k ! Då inser man dom inte var så jävla bra :)

Ett tips är ju att antingen inte låna alternativt att inte skita i att betala om man nu lånat när Holms är tydliga med att det är 39% dröjsmålsränta.

Ett tips är ju att antingen inte låna alternativt att inte skita i att betala om man nu lånat när Holms är tydliga med att det är 39% dröjsmålsränta.
Fast väldigt många har väl svårt att betala i denna gruppen och riskerar väl även att få svårt att betala ? Även du har väl hatt svårt att betala fast du lånat innan ?

Ja alltså smaken är som baken (delad) gällande Holm Bank. Trots att jag blivit beviljad 25433 i utökning så står jag fast vid att de är oseriösa, otrevliga och har dålig koll. Min sambo exempelvis har skött alla inbetalningar i 6-7-8 månader, har över 300 årsinkomst, ingenting hos KFM, dock ganska dåligt bisnodescore, men riktigt bra creditsafe, hon har ynka 7000 beviljat och kunde absolut inte höja.

tror det är mycket bullshit att folk fort höja efter 1 inbetalning haha .

Fast väldigt många har väl svårt att betala i denna gruppen och riskerar väl även att få svårt att betala ? Även du har väl hatt svårt att betala fast du lånat innan ?

Så är det men jag är ju väl införstodd med konsekvenserna om jag släpper ett lån jag tagit till inkasso att kostnaderna då skenar? Ser inte riktigt varför det skulle tala för att Holms är en usel aktör för att dom tar ut en dröjsmålsränta som dom går ut med innan man tar lånet att den är 39%?

Så är det men jag är ju väl införstodd med konsekvenserna om jag släpper ett lån jag tagit till inkasso att kostnaderna då skenar? Ser inte riktigt varför det skulle tala för att Holms är en usel aktör för att dom tar ut en dröjsmålsränta som dom går ut med innan man tar lånet att den är 39%?
Tror faktiskt inte väldigt många kollar på dröjsmålsräntan om jag ska vara helt ärlig :)

Tror faktiskt inte väldigt många kollar på dröjsmålsräntan om jag ska vara helt ärlig :)

Fast förstår fortfarande inte att det skulle vara ett argument för att Holms är en usel aktör, att dom tar ut en dröjsmålsränta om man av någon anledning inte kan betala sitt lån. Dessutom så är det ju mer regel än undantag att aktörerna (utanför UC) ligger på den nivån.

Fast förstår fortfarande inte att det skulle vara ett argument för att Holms är en usel aktör, att dom tar ut en dröjsmålsränta om man av någon anledning inte kan betala sitt lån. Dessutom så är det ju mer regel än undantag att aktörerna (utanför UC) ligger på den nivån.
Alla snabblåneföretagare är usla aktörer.

Dom har nästan dubbel dröjsmålsränta än bank Norwegian och det tycker jag säger det mesta :) bara dröjsmålsräntan på 100k blir 3200 kr per månad och det är sjukt mycket !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp