Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Gjort det. Men vill ha aktuella uppgifter. Men okej
Hade det hänt ngt nytt med dem som att rapportera till uc så tror mig att en populär tråd med 112 sidor som många använder så ser du ifall ngt sånt har hänt bara du går max några sidor tillbaka

Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter av Holm, kanske kan hjälpa någon. Blev beviljad 40k i början av året då de bara tog creditsafe. Utnyttjade dock aldrig kortet då jag tyckte det var lite svårt med vissa begränsningar(främst tid: 7 dagar).

Sökte igen i mitten av denna veckan men när jag tryckte: "se ditt beslut" så stod den bara och snurrade som för många här. Senare på kvällen fick jag ett sms där det stod "Se ditt lånebeslut i appen. Holm Bank". Men såg även då att de hade försökt ringa mig tidigare under dagen samt skickat sms att de behövde få kontakt med mig angående min ansökan. Gick in på appen stod att min offert inte var aktiv. Ansökte återigen idag och såg till att ha telefonen nära till hands så jag inte missade samtalet. Mycket riktigt så började appen bara snurra när jag valda "se ditt lånebeslut" varpå de ringde upp kort efter och kontrollerade endast två saker: 1. Bostadsadress och 2. Syftet med lånet. Sedan la vi på jag fick ett nytt sms "Se ditt lånebeslut i appen. Holm Bank" och nu dök det upp att jag kunde skapa en limit på max 15k.

Misstänker att de flesta som inte kommer vidare i appen och det "bara snurrar" också har missat samtalet från Holm.

Kan tillägga att jag har Android, hög creditsafe och 1 på bisnode. Bisnode sänkte alltså min beviljade limit från 40k till 15k. Valde utbetalning till bankkonto, fick skriva in kontonummer(IBAN) och pengarna på kontot inom 5 min. Toppen! Har swedbank.

Är det någon mer som har problem med att det inte genereras någon betalplan? Gjorde en överföring med hjälp av Betalo den 9/4. I samband med köpet gjordes en reservationen på 1 krona. Holm påstår att det är Betalo som måste återta reservationen och Betalo påstår att de inte har möjlighet till det utan att det bara är Holm som kan göra det. När kronan försvinner kommer också en betalplan att genereras enligt Holm.

Är det någon mer som har problem med att det inte genereras någon betalplan? Gjorde en överföring med hjälp av Betalo den 9/4. I samband med köpet gjordes en reservationen på 1 krona. Holm påstår att det är Betalo som måste återta reservationen och Betalo påstår att de inte har möjlighet till det utan att det bara är Holm som kan göra det. När kronan försvinner kommer också en betalplan att genereras enligt Holm.
Hur menar du? Jag har också 1 kr reserverad. Jag ser att det ska dras 780 kr/månad på autogiro

Vad jag menar är att det gått över en månad och Holm har fortfarande inte kommit igång med någon autogirodragning. Det går heller inte att göra manuell inbetalning då det inte ”genererats någon betalplan” som Holm beskriver det. Var i kontakt med Betalo igår som menade att ansvaret för att den där jäkla kronan försvinner från reservationen är Holms. Kopierade Betalos svar och mailade Holm igen som idag svarade att betalplanen nu är genererad samt att de är irriterade på Betalo som krånglar. Det är uppenbart att det är Holm som bär ansvaret...så mycket krångel för att man vill börja betala...

Hur menar du? Jag har också 1 kr reserverad. Jag ser att det ska dras 780 kr/månad på autogiro

Vad jag menar är att det gått över en månad och Holm har fortfarande inte kommit igång med någon autogirodragning. Det går heller inte att göra manuell inbetalning då det inte ”genererats någon betalplan” som Holm beskriver det. Var i kontakt med Betalo igår som menade att ansvaret för att den där jäkla kronan försvinner från reservationen är Holms. Kopierade Betalos svar och mailade Holm igen som idag svarade att betalplanen nu är genererad samt att de är irriterade på Betalo som krånglar. Det är uppenbart att det är Holm som bär ansvaret...så mycket krångel för att man vill börja betala...
Tack för svar. Jag kontaktade Holm nu också om min krona :)

Hur mycket ska man betala tillbaka per månad om man får en kredit på 25000
Det beror på hur länge du väljer att delbetala.

Jag fick 30.000kr som jag valde att delbetala i 36månader och betalar ca 1.000kr i månaden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp