Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Haha, låter som du kommer bli besviken om det går bra för de som fått stora problem pga den här mannen Lasseman. Är det lite trist att inte få vara expert på området? Det är mycket ovanligt med två prövningstillstånd för nästan samma ärende, och tre förra året. Och enligt juristteamet hos kfm ser det mycket ljust ut. Ett fall vanns senast i veckan och kommer nog ut, men stora kommer i mars. Den allmänna hållningen i rättsystemet just nu är att stoppa denna person.

Haha, låter som du kommer bli besviken om det går bra för de som fått stora problem pga den här mannen Lasseman. Är det lite trist att inte få vara expert på området? Det är mycket ovanligt med två prövningstillstånd för nästan samma ärende, och tre förra året. Och enligt juristteamet hos kfm ser det mycket ljust ut. Ett fall vanns senast i veckan och kommer nog ut, men stora kommer i mars. Den allmänna hållningen i rättsystemet just nu är att stoppa denna person.

Nej jag blir inte det minsta besviken.
PT i HD är ju generellt ovanligt så ja 2 i olika ärenden även om det rör samma motpart är väl ännu mer ovanligt.

Det som "vanns" i veckan vet jag inte om du menar det idag där Smith varit med på ett hörn, något Ltd-bolag som var part, men Smith företrädare. Det vanns dock inte på att själva skulden i sig skulle vara ett bekymmer, utan på att det var någon annan än gäldenären (troligen dennes bror) som hade skrivit under delgivningskvittot och att det då förelåg domvilla.. Helt korrekt beslut och lite konstigt att inte hovrätten tyckte att det var domvilla men dom hade säkert sina skäl. Det målet kommer nu att bli aktuellt för någon tingsrätt att handlägga som ett tvistemål, om nu Smith vill det, eller så duckar han och undviker att få saken prövad i tingsrätten och skiter i de 5000 kr eller vad det nu var frågan om.

Prövningstillståndet om återställande av försutten tid är ju också en annan sakfråga än om skulderna är riktiga eller ej. Damen har varit sjuk och inte kunnat överklaga/återvinna utslaget i tid, och vill pga sjukdomen få ny tid på sig att göra det, och den frågan har HD meddelat att man ska pröva. Om dom kommer fram till att hennes sjukdomsbild utgjorde hinder så kommer väl den försuttna tiden att återställas och målet återförvisas till kfm för handläggning, och då blir det väl också där fråga om att det ska överlämnas till tingsrätt om Smith vill det.
Prövningstillstånden som kom förra året kan jag inte hitta vilka det är på domstolens hemsida.

Jag har fått för mig att Smith inte är så vansinnigt intresserad av att få skulderna i sig prövade tyvärr.
Det finns för övrigt inte ett "juristteamet" utan ett flertal juristteam, vet inte exakt hur många. 7-8 st team som jobbar med ungefär samma sak. Olika geografiska områden bara.:)

Men det är bra att du ligger steget före och redan rett ut vad högsta domstolen kommer komma fram till :)

Det är då verkligen tur att ni har en expert som Lasseman som kan svara på precis allt! Då behöver man inte gå in här och försöka peppa och hjälpa till mer. Vill någon så kvarstår erbjudandet med alla domar och information som rör detta, bara att skriva ett meddelande. Men för alla andra frågor så svarar garanterat Lasseman så lämnar det till honom. (Och jo, det är ett speciellt team på kfm som hanterar just dessa ärenden. Men förstår om ni på verkställighet inte blir informerade om allt.)

Bra att du förstår.

Sen "Dom 5000 kr" var en rejäl underdrift för något som rör en skuld som nära på i sin helhet uppgått till en miljon med ränta. Men bra att du har koll så kan alla här som har problem med honom andas ut.

Rätt, det var 3000 och euro. Lite märkligt att det framgår så pass dåligt att utslaget är i en annan valuta, det hoppas jag att man ändrar på om det inte redan är gjort.
Det är väldigt sällsynt man ser skulder i annan valuta än SEK, utom möjligen på utländskt underhåll, mest från norge.

Du får bevaka vilka mål som kommer in till gällivare tingsrätt närmsta månaden eller 2, det är där det borde dyka upp. Minns jag rätt ska sökande (ltd) betala någon tilläggsavgift till domstolen för att det ska handläggas, 2000 kr eller liknande, annars avvisas eller avskrivs målet därifrån, minns inte vilket av dom.

Och det blir ganska mycket med *** härliga räntesatser, omkring 40% per månad i 6-7 år! Gillar hans grepp om ocker. Läser man de andra trådarna om detta så är valutan för de flesta i Euro, väldigt otydligt. Sen borde även räntan ge en liten röd flagg.

Lugn nu! :) Jag tror att vi alla håller med om att personen som ligger bakom det här måste stoppas!

Jag hoppas tingsrätten kommer fram till att alla som skrivit på delgivningskvittona "lurats" att skriva på pga Adams djävulska idé att endast ta med kreditbeloppet i kraven. T o m dessa visat sig vara felaktiga i många fall.

Och det blir ganska mycket med *** härliga räntesatser, omkring 40% per månad i 6-7 år! Gillar hans grepp om ocker. Läser man de andra trådarna om detta så är valutan för de flesta i Euro, väldigt otydligt. Sen borde även räntan ge en liten röd flagg.

Vilka jävla regler. Så ocker tillåts om det finns ett utslag!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp