Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Helt sjukt!

Inte tagit ett sms lån på nästan 3 år. Slutat spela och idag fick jag brev från kfm. Hade skuldsaldo direkt inget betalningsföreläggande...
Lån från 2014 på 3000 som med ränta nu var 22000 hos kfm. Ska ringa dom i morgon det här kan inte var okej

Vadå inget betalningsföreläggande. Det betyder att du skrivit på ett betalningsföreläggande vid ett tidigare tillfälle. En skuld bli aldrig till skuldsaldo innan medgivande eller dom i rätten.

Nej

Var skuldsaldo från första brevet men har inte fått en betalningsanmärkning.

Väldigt märkligt...

Om inte delgivningen kom 2014 när jag hade lite problem så har jag inte fått någon

Jag har polisanmält ** idag. Sedan har jag överklagat till Tingsrätten att jag inte får Skuldsanering trots att min ursprungliga skuld på 3000 kr har växt till 100.000 sedan 2014. Jag har löneutmätning sedan två år och har betalat 3200 kr i mån till honom d v s 74.000 kr i räntekostnader och ändå är skulden större! Ser inget slut på detta!
Mina övriga skulder (26 olika) får 2400 kr av det jag betalar in i månaden till räntor av löneutmätning. De skulderna kommer att ta max 3 år att få bort och sedan kommer jag att fortsätta betala 12.000 kronor i månaden till ARS!!!
Hur länge vet jag inte...
Polisen var mycket lyhörd och sa att det var den värsta räntan han någonsin hört om. 480 % per år!
Kan vi gå samman flera i detta forumet på något sätt?
Jag kommer gå vidare med alla kanaler! Finansinspektionen, journalister, PLUS, Allmänna reklamationsnämnden...

Jag har polisanmält ** idag. Sedan har jag överklagat till Tingsrätten att jag inte får Skuldsanering trots att min ursprungliga skuld på 3000 kr har växt till 100.000 sedan 2014. Jag har löneutmätning sedan två år och har betalat 3200 kr i mån till honom d v s 74.000 kr i räntekostnader och ändå är skulden större! Ser inget slut på detta!
Mina övriga skulder (26 olika) får 2400 kr av det jag betalar in i månaden till räntor av löneutmätning. De skulderna kommer att ta max 3 år att få bort och sedan kommer jag att fortsätta betala 12.000 kronor i månaden till ARS!!!
Polisen var mycket lyhörd och sa att det var den värsta räntan han någonsin hört om. 480 % per år!
Jag kommer gå vidare med alla kanaler! Finansinspektionen, journalister, PLUS, Allmänna reklamationsnämnden...

Tyvärr kan inte polisen göra något år skulden, dom kan inte skicka till kfm och säga att skulden ska väck.

Det händer lite då och då att gäldenärer anser att en skuld är felaktig och ska bort eftersom man polisanmält sökande. De mailen är svår att svara på, det mailas in kopior och liknande och det blir i princip ett "tack för infon men det påverkar inte skulden"

Invänd mot verkställighet, påtala orimligheten i räntan. Förmodligen avslås det i och med att du inte bestritt ärendet innan skulden fastslogs, det kan du överklaga vidare, har du tur så är det någon domstol som vaknar till.

Det är dock en dålig kombo att samtidigt jaga skuldsanering som man tvistar om en skulds riktighet. Tvistiga skulder ingår inte i skuldsaneringen..

Är det sant? Vad låg beloppet på när du bli delgiven skulden?

Det låter ju helt sjukt!

Hur kan din skuld ligga på 100 000 kr medan samma ursprungsbelopp idag ligger på 22 000 kr för en annan (tidigare inlägg).

Det kan ju helt enkelt inte stämma.

Senast ändrad:
Hej
Jag läste alla inlägg ikväll om ARS Enterprise av en slump
Och kom på att jag har en stor skuld till detta bolag
Kollade nu att jag toglån 2012
På3000kr och att summan hos kfm nu är ca 54300kr!!!!
Ska kolla med kfm hur mycket dom har fått fr löneutmätning jag haft i flera år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp