Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Hej
Jag läste alla inlägg ikväll om ARS Enterprise av en slump
Och kom på att jag har en stor skuld till detta bolag
Kollade nu att jag toglån 2012
På3000kr och att summan hos kfm nu är ca 54300kr!!!!
Ska kolla med kfm hur mycket dom har fått fr löneutmätning jag haft i flera år

Går det att bestrida i efterhand?

Går det att bestrida i efterhand?
Det går att invänds mot verkställighet men det brukar avslås då man inte i det läget kan göra något åt utslaget. Räntan är 40% per månad eller påbörjad månad.. det är så högt att programmen på kfm inte kan hantera räntebekningen automatiskt utan någon sitter manuellt och korrigerar beloppet

Håller med dej Trias
Jag kommer kontakta kfm i detta fallet
Så här får det inte va!!

Okej då, det finns säkert humanare sätt att döda en människa på...

Det finns många som släpper sina skulder till KFM, ungefär vid samma tidpunkt. Det betyder i många fall ca 20/30 betalningsförelägganden att skriva på. Stressen och självmordstankarna kan leda till att man inte är så uppmärksam alltid. Där ska det finnas någon lag som skyddar människor från att drabbas av rovdjur som kräket bakom Ars Enterprise.

Just nu hjälper kronofogden att driva in pengar åt en kriminell verksamhet på laglig väg. Helt sjukt och ofattbart enligt mig.

Jag kan inte sitta här och tänka "Pust, tur att jag inte är drabbad.". Det är oacceptabelt det här och dom drabbade ska inte behöva känna sig ensamma! Det vrider sig i magen på mig när jag tänker på hur många som drabbats av liknande fall som denna.

Att räntan på en skuld tickar på, det är precis som det ska vara. Men det här är någonting djävulskt ondskefullt.

Kriminell verksamhet får ju polis åklagare och slutligen domstol komma fram till om det är. Och gör dom det är det bra.
Jag skulle säga att det är en verksamhet som är makalöst långt ute i en gråzon.
Om det ska dödas för att man har tveksamma villkor för de som inte betalar enligt avtal så är det nog mycket annat som det skulle avlivas folk för också, skattebrott, rattfylla, bidragsbrott och säkert en massa andra. Att påstå att någon ska dödas för det ars gör är bara galet..

Det där omfattar dock intr ars utan framförallt ett gäng limitedbolag i England och handlar om rena bluffar. Skulder som inte finns och ändå fastställts..
Skulden till ars finns ju, det har ju tagits lån, så en fordran finns ju i grunden, så det är ju inte rent bluffbolag utan ungefär ett halvbluffbolag
Nej, men domen öppnar också för att skuld som inte är korrekt, ska kunna gå att bestrida vid senare tillfälle även fast man skrivit på delgivningen. Skulle vara intressant om någon kunde driva samma typ av mål fastän med hänvisning till ockerränta.

Nej, men domen öppnar också för att skuld som inte är korrekt, ska kunna gå att bestrida vid senare tillfälle även fast man skrivit på delgivningen. Skulle vara intressant om någon kunde driva samma typ av mål fastän med hänvisning till ockerränta.

Den tolkningen av domen gör inte KFM alls, det finns minst 2 HD domar som klargör att fastställda skulder inte ska omprövas, det här är ett speciellt undantag, där man utrett att skulden faktiskt överhuvudtaget inte fanns och aldrig har funnits utan är rent hittepå.
Det är bara att driva på, med lite tur så, men det är mer troligt att man får igenom det i ett tvistemål över bestritt föreläggande, men jag gissar att ARSkillen är smart nog att inte dra målen till domstol, tyvärr.

Om man vänder på det och att det i princip alltid vid varje tidpunkt ska gå att bestrida en fordrans riktighet och få den saken prövad så skulle det innebära makalösa mängder ärenden och garanterat ett antal personer som skulle sätta i system att löpande, gång på gång, invända mot verkställighet och hävda att skulden är felaktig. Skulderna kan säkert i flera fall faktiskt vara felaktiga också, jag kan komma på flera lite speciella ärenden där min personliga uppfattning är att skulden är felaktig, men har den fastställts av kfm eller domstol så har den det.
Slarvigt översatt så finns det garanterat ett antal personer som sitter och har suttit i fängelse för saker dom faktiskt inte har gjort, men dom är dömda och domen står fast.

Bestrida senare går ju också bra för den delen, ansökan om återvinning av utslaget blir det då, tror man kan göra det inom en månad från utslaget meddelats.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp