Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Dröjsmålsränta räknas inte som ränta på ränta så räntan blir densamma oberoende av när betalning sker (så tillvida betalning inte skett av kapitalet). Sedan skriver du att skulden uppkom till 2011 och inkom till kronofogden tre år senare d v s 2014? Det är alltså ett två år gammalt kronofogdeärende du klagar om först nu?

Klagar om först nu? När man är inne i ett beroende är man ganska blind. Man inser först långt senare vad man gjort. Ingen ska behöva straffas med 250 000 kr för ett lån på 3000 kr. Det är ju galet.

Då vid 2011 och framåt hade jag ett grovt spelmissbruk och tog lån till höger o vänster. Dumt nog. Visste inte alls vad jag hade för skulder. Denna damp ner 2013-2014, kommer inte ihåg exakt när. Då var den på 18000 drygt. Svettig räkning med. Men fick ju ändå acceptera den.
Men nu visar det sig att KF bara dragit 36 procent troende på att det var årsränta som skulle dras som KF tanten sa. Men under alla år så har det ju varit månanatlig ränta på 36 procent som KF trodde var årlig, därav den nu mycket större skulden. Rörigt ja : )

Hur går det med dina övriga skulder?

Vad gäller ARS Enterprise så kan du använda dig av Korttidskredit.se eller snabbsmskredit.se för att nå dom. Fyll i kontaktformuläret och förklara hur galet det här är.

Klagar om först nu? När man är inne i ett beroende är man ganska blind. Man inser först långt senare vad man gjort. Ingen ska behöva straffas med 250 000 kr för ett lån på 3000 kr. Det är ju galet.

Efesos
Nej nej det är inte 250 000 till Ars "bara 54 000". 200 000 är övriga skulder som är kvar utöver Ars.. Och när jag började betala (löneutmätning) var det över 500 000 så det är det som känns så jävligt nu att det ökar så mycket p.g.a KF misstag och Ars SJUKA räntor då jag betalat tillbaka över 300 000 av den totala skulden : (

Senast ändrad:
Efesos
Nej nej det är inte 250 000 till Ars "bara 54 000". 200 000 är övriga skulder som är kvar utöver Ars.. Och när jag började betala (löneutmätning) var det över 500 000 så det är det som känns så jävligt nu att det ökar så mycket p.g.a KF misstag och Ars SJUKA räntor då jag betalat tillbaka över 300 000 av den totala skulden : (

Då förstod jag det fel. Men det är fortfarande helt jävla galet. Hur länge har du betalat på Ars Enterprise skulden? Det är helt otroligt att du hunnit betala 300 000 kr.

Skrev du på delgivningskvittot när skulden låg på 18 000 kr?

Jag vet inte exakt hur det ligger till. Men det är otroligt viktigt att du kontaktar någon som är duktig på sånt här imorgon!

Jag har tappat tron på samhället totalt. Såhär får man inte behandla folk. Ett system som tillåter den här typen av ocker är inget bra system. Fullständigt ruttet!

Läser vad ni skriver. Sitter med ARS Enterprise AB Själv till en anhörig. Det säljer också skulderna till ett bolag utan inkasso befogenhet vilket är ett brott mot inkassolagen. Ej heller har det rätten att driva in skulder.
Har också ett utslag hos KFM sedan 2013 men har från polis fått reda på att trots utslag och att man skrivit på något amn inte ens vet vad de tär som i vårt fall så har man rätten att begära återvinning i Tingsrätten .Vi har också polisanmält hela denna skit för ARS och det andra bolaget går inte att nå. Har ringt massor på denna teleröstlåda så också anhörig till Adam men fan tro att han svarar vilket är märkligt. Kräva och ockra går bra Hmmm! Men men ger oss inte och tänker dra denna skit så långt det går nu. Det ligger hos polis nu så toppen!!!

Egentligen borde man samla ihop ett gäng, åka hem till honom och ifrågasätta dessa fakturor, ja menar, svarar han inte inge i telefonen så.. För detta måste ju få ett slut...

Då förstod jag det fel. Men det är fortfarande helt jävla galet. Hur länge har du betalat på Ars Enterprise skulden? Det är helt otroligt att du hunnit betala 300 000 kr.

Skrev du på delgivningskvittot när skulden låg på 18 000 kr?

Jag vet inte exakt hur det ligger till. Men det är otroligt viktigt att du kontaktar någon som är duktig på sånt här imorgon!

Jag har tappat tron på samhället totalt. Såhär får man inte behandla folk. Ett system som tillåter den här typen av ocker är inget bra system. Fullständigt ruttet!

När skiträkningen damp ner så accepterade jag bara då jag inte mådde så bra av mitt spelberoende. För då kändes det ändå som livet gått åt helvete, så skit samma liksom. Det får man ångra idag tyvärr.

Läser vad ni skriver. Sitter med ARS Enterprise AB Själv till en anhörig. Det säljer också skulderna till ett bolag utan inkasso befogenhet vilket är ett brott mot inkassolagen. Ej heller har det rätten att driva in skulder.
Har också ett utslag hos KFM sedan 2013 men har från polis fått reda på att trots utslag och att man skrivit på något amn inte ens vet vad de tär som i vårt fall så har man rätten att begära återvinning i Tingsrätten .Vi har också polisanmält hela denna skit för ARS och det andra bolaget går inte att nå. Har ringt massor på denna teleröstlåda så också anhörig till Adam men fan tro att han svarar vilket är märkligt. Kräva och ockra går bra Hmmm! Men men ger oss inte och tänker dra denna skit så långt det går nu. Det ligger hos polis nu så toppen!!!

Får nog bli en polisanmälan här med.

Egentligen borde man samla ihop ett gäng, åka hem till honom och ifrågasätta dessa fakturor, ja menar, svarar han inte inge i telefonen så.. För detta måste ju få ett slut...

Jag hänger på ; )

Ju fler vi är ju bättre. Jag fick ett svar att bolaget som köpt skuld hos ars inte ens är intresserade att ha en dialog. Inte ens kan bevisa vad skulden handlar om vilket är ytterst märkligt. Så urusel att göra sig helt okontaktbar? Tänker inte ge oss då detta inte går rätt till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp