Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Jag har för mig att det framgick av en annan tråd här på forumet att det framgick av företagets villkor tidigare att man hade rätt att betala sin skuld helt fritt från dröjsmålsränta förutsatt att man betalade innan den fastställdes genom dom/utslag. Om man då inte väljer att betala dröjsmålsräntefritt då ökar istället skulden mycket vilket torde ge folk tydliga incitament att betala självmant utan att kronofogden/tingsrätt blandas in. Sedan har jag även sett att det för något år sedan stod att dröjsmålsräntan är 36 % årligen, men om låntagaren tagit lånet utan att ha för avsikt att återbetala det är dröjsmålsräntan istället 36 % månadsvis.

Det stämmer inte. Här har vi en snubbe som gömmer sig under tre år, trots att det borde ligga i hans intresse att få tillbaka sina pengar så fort som möjligt. Men i och med att affärsidén går ut på att lura folk, håller han inne med skulderna i 3 år, tills deadlinen närmar sig och skickar sedan in skulderna till kfm som nu hunnit bli gigantiska i förhållande till ursprungssumman!

Det är en otrolig rutten människa som ligger bakom ARS Enterprise. Jag hoppas verkligen att människor som honom avslutar sina liv i lidande.

Har du kontaktat Kronofogdemyndigheten angående detta? Det kan väl inte vara lagligt?

Sopan till människa har ju stängt av sin mobil. Verksamheten går tydligt ut på att lura människor.

Pratade senast idag. Det enda de föreslog var att jag skulle höra av mig till budget o skuldrådgivaren i min hemkommun : (

Pratade senast idag. Det enda de föreslog var att jag skulle höra av mig till budget o skuldrådgivaren i min hemkommun : (

Det är ungefär som att säga "Vi bryr oss inte!"

Du har fått en felaktig skuld. Och skulle den inte vara felaktig, är ju systemet helt rutten som tillåter den här typen av villkor.

Det värsta är ju att fanskapet ligger och väntar i flera år med skulden så räntan ska dra iväg också. Självklart ska man betala för sig, men inte ocker. Har 25 ärenden hos fogden. Detta är det ENDA bolag som gör såhär. Höga räntor
på de andra lånen med, men inte i närheten av ARS enterprise AB. Ren o skär ocker. Så låna ICKE hos http://www.snabbsmskredit.se/ om ni nu är tvungna att låna.

Senast ändrad:
Har du mejlat dom?

Vad ligger dina skulder på totalt hos Kronofogdemyndigheten?

Har du mejlat dom?

Vad ligger dina skulder på totalt hos Kronofogdemyndigheten?

Bara ringt flera olika mobilnummer där de ej svarar Nu ligger skulderna på 254000 (skulle vara på 188 000 drygt efter denna månadslön) tack vare det här. Visserligen KF fel med som "trodde" det var årlig ränta på 36 %. Men det visade sig vara per månad på kapitalskulden.

Det värsta är ju att fanskapet ligger och väntar i flera år med skulden så räntan ska dra iväg också. Självklart ska man betala för sig, men inte ocker. Har 25 ärenden hos fogden. Detta är det ENDA bolag som gör såhär. Höga räntor
på de andra lånen med, men inte i närheten av ARS enterprise AB. Ren o skär ocker. Så låna ICKE hos http://www.snabbsmskredit.se/ om ni nu är tvungna att låna.

Dröjsmålsränta räknas inte som ränta på ränta så räntan blir densamma oberoende av när betalning sker (så tillvida betalning inte skett av kapitalet). Sedan skriver du att skulden uppkom till 2011 och inkom till kronofogden tre år senare d v s 2014? Det är alltså ett två år gammalt kronofogdeärende du klagar om först nu?

Dröjsmålsränta räknas inte som ränta på ränta så räntan blir densamma oberoende av när betalning sker (så tillvida betalning inte skett av kapitalet). Sedan skriver du att skulden uppkom till 2011 och inkom till kronofogden tre år senare d v s 2014? Det är alltså ett två år gammalt kronofogdeärende du klagar om först nu?

Då vid 2011 och framåt hade jag ett grovt spelmissbruk och tog lån till höger o vänster. Dumt nog. Visste inte alls vad jag hade för skulder. Denna damp ner 2013-2014, kommer inte ihåg exakt när. Då var den på 18000 drygt. Svettig räkning med. Men fick ju ändå acceptera den.
Men nu visar det sig att KF bara dragit 36 procent troende på att det var årsränta som skulle dras som KF tanten sa. Men under alla år så har det ju varit månanatlig ränta på 36 procent som KF trodde var årlig, därav den nu mycket större skulden. Rörigt ja : )

Senast ändrad:
Hej!

Står ingenting om dröjsmålsränta bland deras villkor. Då får man väl anta att dröjsmålsräntan är referensränta + 8. Alltså 8%? Kanske står någonstans men jag såg det inte.

Har du fått ett utslag på skulden? Och jag tycker det låter märkligt att KFM tillåts göra ett sådant misstag. Be att få prata med KFMs jurister. Räntan är ju ren ocker. Fast om det redan blivit utslag kanske det är svårt att göra något åt det, tyvärr. Annars hade jag bestridit skiten direkt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp