Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Det är intressant att många säger att man ska alltid bestrida ARS.
Jag tror inte någon som skriver det faktiskt hade gjort det med förutsättningarna att skuldsanering mest troligen inte kommer beviljas om man gör det.

För att svara: om du redan fått inledande skuldsanering, så betyder det att Kronofogden bedömt att du kan vara aktuell för sanering. Men en skuld som är i tvist (alltså du bestrider den eller den inte är fastställd ännu) räknas inte in i skuldsaneringen förrän den är avgjord.

Så länge den skulden inte är klar — alltså inte fastställd av domstol eller erkänd av dig — så ligger den utanför själva saneringen. Kronofogden väntar på utfallet av tvisten. Men skuldsaneringen fortsätter ändå med de övriga skulderna under tiden.

Om skulden sedan visar sig vara giltig efteråt, kan den i vissa fall läggas till i skuldsaneringen (Kronofogden kan ompröva beslutet). Men ibland får man den glädjen att hantera den separat

Det är intressant att många säger att man ska alltid bestrida ARS.
Jag tror inte någon som skriver det faktiskt hade gjort det med förutsättningarna att skuldsanering mest troligen inte kommer beviljas om man gör det.
Det beror väl egentligen mest på summan. 50-100 k och man väljer nog att låta det vara.

Det beror väl egentligen mest på summan. 50-100 k och man väljer nog att låta det vara.
Den enda som bryr sig om summan är andra borgenärer. Men det verkar väl som att skatteverket har börjat säga ifrån, vilket är bra. För den med skuldsanering spelar det ingen roll.
Man skulle väl tom kunna argumentera för att ju högre summa ARS begär, desto större likviditetsproblem.

Den enda som bryr sig om summan är andra borgenärer. Men det verkar väl som att skatteverket har börjat säga ifrån, vilket är bra. För den med skuldsanering spelar det ingen roll.
Man skulle väl tom kunna argumentera för att ju högre summa ARS begär, desto större likviditetsproblem.
Jag tror faktiskt att även gäldenärerna bryr sig om att hälften av pengarna man betalar in inte går till en bedragare.

Jag tror faktiskt att även gäldenärerna bryr sig om att hälften av pengarna man betalar in inte går till en bedragare.
Jag är inte så säker. Man är bara glad att ha en sanering, vem som får pengar och inte är nog inget man bryr sig om egentligen.
Inte när man väl är där.

Om man tänker logiskt det borde vara så. Jag har läst annat här. Undrar vad Terry tyckeret är vell vad kronofogden

Jag tror inte det funkar så som du skriver. Att man lägger till en skuld som inte fanns innan saneringen i saneringen.
Utan jag tror att det kommer bli en ny, separat skuld som kommer krävas in via t.ex löneutmätning. Och då kan du inte betala din sanering.

Detta verkar också vara KFM's syn på det hela då dem avslår ansökan om sanering om det finns tvistiga skulder.

Du får naturligtvis motbevisa mig genom att länka till något NJA eller annat som visar på motsatsen.
Ringa sin handläggare på kronofogden och fråga, det är nog enklast, spelar ingen roll vad man säger, alltid någon som har en annan åsikt här i alla fall.

Kronofogden vet mycket väl att det finns oseriösa krav i omlopp, särskilt från Adam och hans bolag ARS Enterprise, dom har honom under lupp.

En enstaka tvistig skuld påverkar inte din möjlighet att få skuldsanering, de skulder som är klara och ostridiga tas med i bedömningen, den tvistiga skulden lämnas sedan tillfälligt utanför tills den eventuellt fastställs genom dom, beviskravet ligger som sagt hos Adam och vet man med sig att man inte ingått något avtal med honom eller hans bolag så är det bara bestrida.

Ingen får en nekad skuldsanering p.g.a det.

Senast ändrad:
Man ska nog ta saker och ting med en nypa salt som skrivs här på Lånforum, i synnerhet när man ser att det skrivs med största säkerhet och bestämdhet.

En enstaka tvistig skuld påverkar inte din möjlighet att få skuldsanering, de skulder som är klara och ostridiga tas med i bedömningen, den tvistiga skulden lämnas sedan tillfälligt utanför tills den eventuellt fastställs genom dom, beviskravet ligger som sagt hos Adam och vet man med sig att man inte ingått något avtal med honom eller hans bolag så är det bara bestrida.
Mitt första avslag säger emot dig. Det stod att sanering inte är aktuellt pga tvistig skuld.

Mitt första avslag säger emot dig. Det stod att sanering inte är aktuellt pga tvistig skuld.
Om din skuldbild var för osäker för att Kronofogden ska kunna göra en bedömning så blir det avslag.

Om du däremot hade haft flertalet andra skulder som är ok och bara en eller några få tvistiga t.ex. från ARS Enterprise AB då kan Kronofogden ändå inleda skuldsanering, de tvistiga lämnas då utanför tills de är avgjorda.

Det här framgår bland annat av RH 2010:25, ett tydligt exempel på att Kronofogden / domstolar kan låta bli att räkna med tvistiga skulder i skuldsaneringen, åtminstone initialt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp