Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Och att det inte är skuldsanering som överklagas, utan avvisningen

Fast han kan ju bara överklaga beslutet, inte överklaga skuldsaneringen, igen? Eller? Juristen på KFM svarade mig med och skrev ; Risken att beslutet angrips efter tiden för överklagan gått ut är väldigt liten även om det teoretiskt kan göras i form av domvillobesvär. Du bör kunna förlita dig på att skuldsaneringen fortsätter som vanligt även framöver.

Så hoppas att jag efter den 10 april kan vara lugn att allt bara är som det ska vara och att jag kan se fram emot att vara skuldfri om x antal år!

Ja domvilla och resning kan ju bli aktuellt. Även återställande av förlusten tid, men det har han inte sysslat med ännu

Bara hoppas att TR slutar med att återförvisa ärendet framöver med.

Bara hoppas att TR slutar med att återförvisa ärendet framöver med.

Det är det som är problemet. Dom borde istället börja fatta beslutet och ogiltigförklara hans jävla skit för det han gör nu är att han överklagar i all oändlighet och folk hamnar i ett limbo.

Det jag såg när jag gick igenom alla ärenden hos TR så kunde det se ut så här.

Han kommer inte med i betalplanen --- Överklagar ----hamnar hos Tingsrätten ----TR återförvisar ärendet till KFM ----KFM fattar nytt beslut och då han inte inkommit med korrekta uppgifter så är han inte med nu heller --- Överklagar -----Tingsrätten igen----Återförvisar....

Alltså det blir en lekstuga, det kostar pengar för samhället och dessutom sätter det folk i fruktansvärda situationer.

KFM gör ingenting fel, dom fattar ju korrekta beslut varje gång. Men TR är så jävla bekväma och lata att dom inte sätter sig in i vad han håller på med utan man tar det enkla, bekväma och smidiga vilket tar minimalt med tid.

Det jag såg när jag gick igenom alla ärenden hos TR så kunde det se ut så här.

Han kommer inte med i betalplanen --- Överklagar ----hamnar hos Tingsrätten ----TR återförvisar ärendet till KFM ----KFM fattar nytt beslut och då han inte inkommit med korrekta uppgifter så är han inte med nu heller --- Överklagar -----Tingsrätten igen----Återförvisar....

Alltså det blir en lekstuga, det kostar pengar för samhället och dessutom sätter det folk i fruktansvärda situationer.

KFM gör ingenting fel, dom fattar ju korrekta beslut varje gång. Men TR är så jävla bekväma och lata att dom inte sätter sig in i vad han håller på med utan man tar det enkla, bekväma och smidiga vilket tar minimalt med tid.
Hade inte du samma som jag har nu. ARS inkom med en skuld på 70K och massa jävla Mail Crap. Orkar inte tjafsa mer så godkände skulden. Inte mycket idioten får ändå i slutändan. Men han har fan inte delgivt sig alltså. Drar ut på all tid istället. Trots att han nu kommit in i planen.

Det har gått långsamt och jag har fått fråga tingsrätten i flera omgångar vad som händer.

4 mars fick jag äntligen reda på att klaganden, Collector Portfolia Ltd hade på sig till den 7 mars att inkomma med bevis för skulden.

Sedan har det varit tyst! Mailat flera gånger och idag fick jag svar, med bifogat beslut, taget 18 mars, att ärendet är avvisat på grund av att han inte inkom med det som de frågat efter. De sa det ska komma på posten, men det har jag inte sett till..

Dock ser jag ju att det finns att överklaga...senast 8 april...Innebär det att han likförbannat kan överklaga att det avvisats nu då? Och att de tar upp ärendet igen??

Edit: ser nu att isåfall går det ju till Hovrätten..borde väl inte vara troligt han tar det dit? Eller ?
ÄNTLIGEN!

Den 10/4 kontaktade jag tingsrätten för att se om han ”den där” försökt överklaga deras beslut
Men nej, det hade han inte
Kontaktade även KFM för att se om de fått beslutet, vilket de inte hade. Dock några dagar senare fick dom det.

idag ser jag att de återstående skulderna återkallats pga att de ingår i min skuldsanering
Förutom 600 kr på CSN :rolleyes:

så ja, för min del lönade det sig att skicka in en massa bevis på att jag redan 2017 betalat in skulden som han försökt få igen, två ggr om! Tji för han!!
Så skönt, nu kan jag andas ut och låta skuldsanering löpa på. ”Bara” 4 år och 5 månader kvar på den nu eftersom det tog lite tid med överklagandet.
tjoho!

Nu börjar det hända grejer!

T 17917-23

Säger inte mer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp