Bara hoppas att TR slutar med att återförvisa ärendet framöver med.
Hade inte du samma som jag har nu. ARS inkom med en skuld på 70K och massa jävla Mail Crap. Orkar inte tjafsa mer så godkände skulden. Inte mycket idioten får ändå i slutändan. Men han har fan inte delgivt sig alltså. Drar ut på all tid istället. Trots att han nu kommit in i planen.Det jag såg när jag gick igenom alla ärenden hos TR så kunde det se ut så här.
Han kommer inte med i betalplanen --- Överklagar ----hamnar hos Tingsrätten ----TR återförvisar ärendet till KFM ----KFM fattar nytt beslut och då han inte inkommit med korrekta uppgifter så är han inte med nu heller --- Överklagar -----Tingsrätten igen----Återförvisar....
Alltså det blir en lekstuga, det kostar pengar för samhället och dessutom sätter det folk i fruktansvärda situationer.
KFM gör ingenting fel, dom fattar ju korrekta beslut varje gång. Men TR är så jävla bekväma och lata att dom inte sätter sig in i vad han håller på med utan man tar det enkla, bekväma och smidiga vilket tar minimalt med tid.
ÄNTLIGEN!Det har gått långsamt och jag har fått fråga tingsrätten i flera omgångar vad som händer.
4 mars fick jag äntligen reda på att klaganden, Collector Portfolia Ltd hade på sig till den 7 mars att inkomma med bevis för skulden.
Sedan har det varit tyst! Mailat flera gånger och idag fick jag svar, med bifogat beslut, taget 18 mars, att ärendet är avvisat på grund av att han inte inkom med det som de frågat efter. De sa det ska komma på posten, men det har jag inte sett till..
Dock ser jag ju att det finns att överklaga...senast 8 april...Innebär det att han likförbannat kan överklaga att det avvisats nu då? Och att de tar upp ärendet igen??
Edit: ser nu att isåfall går det ju till Hovrätten..borde väl inte vara troligt han tar det dit? Eller ?
Har man sagt A får man säga BNu börjar det hända grejer!
T 17917-23
Säger inte mer.