Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Låt oss fortsätta med att dra fram ARS i offentlighetens ljus. Reportern som gjorde programmet om honom i P1.s program Kaliber som sändes 2019 är seriöst intresserad i att följa upp det programmet eftersom ARS fortfarande håller på med sina bedrägerier och ekonomiskt våld mot hans offer.

Ni som är offer eller har uppgifter som kan vara intressanta för uppföljning kan skicka mail till henne på anna.bubenko@sr.se .

Den mailadressen fungerar. Så eventuella påståenden om att den inte fungerar är fel.

Varje mail som skickas till henne är med och ser till att ARS får det svårare och svårare att fortsätta sitt skit.

Mycket bra! Klart ARS ska exponeras till fullo, och ett uppföljande reportage skulle verkligen vara på sin plats.
Men då gäller det ju givetvis att så många som möjligt som fallit offer hör av sig och berättar sin historia, så det finns underlag att jobba med inför en eventuell uppföljning.
Personligen tycker jag detta är något för Uppdrag Granskning.

Nu ska han stämma mig. Har löneutmätning sen cirka 2,5 år tillbaka och otroligt mycket skulder. Har tyvärr inget minne om jag har lånat pengar av ARS enterprise eller inte. Minnet är minst sagt lite luddigt från den tiden. Handlar om cirka 10 000 kr. Helt ny på detta, vad gör man?

Nu ska han stämma mig. Har löneutmätning sen cirka 2,5 år tillbaka och otroligt mycket skulder. Har tyvärr inget minne om jag har lånat pengar av ARS enterprise eller inte. Minnet är minst sagt lite luddigt från den tiden. Handlar om cirka 10 000 kr. Helt ny på detta, vad gör man?
Är du säker på att det "endast" är 10 000 kr? Det kanske är kapitalbeloppet som är 10 k. Räntan ej inkluderad.

Jo, jag är ganska säker. Ska såklart kolla igenom papperna en gång till så fort jag har möjlighet.
Man vet aldrig med den där bedragaren. Bestrid skiten. Är det 10 lax han vill ha så får han försöka bevisa att du fått ett lån. Och är det en betydligt större större summa bestrider du pga ockerräntan.

Man vet aldrig med den där bedragaren. Bestrid skiten. Är det 10 lax han vill ha så får han försöka bevisa att du fått ett lån. Och är det en betydligt större större summa bestrider du pga ockerräntan.
Men om han vinner, får jag inte betala extra kostnader då? Men skulle det nu visa sig att jag inte har tagit något lån så vill jag såklart inte erkänna heller.

Har du bestridit hans krav?. Om inte så gör det nu på mejl till honom. Skriv: Jag bestrider ert krav då jag inte kan se att jag faktiskt har lånat pengar av företaget ARS Enterprise AB. Inför den eventuella stämningen så samla in bra material om vad han håller på med här från forumet och från Flashback - googla på hans namn så får du tag i saker. Du kan också visa fram ett program som Kaliber sänder i radions P1 om honom där dom precis beskriver hans sätt som han håller på med nu. Programmet heter Kreditkriget och det hittar du här:

Skicka också din kamp med honom till journalisten som gjorde detta programmet. Hon vill få in berättelser om hans offer. Varenda en som skickar in till henne ser till att det finns möjlighet att det blir ett uppföljande program om honom.

Här är länken till Flasbacktråden. Där finns massor av material: https://www.flashback.org/t2925755p38

Ge inte upp - även om det verkar svårt att hantera honom så går det att vinna mot honom.

Skicka mig ettr pm så kan jag maila dig material som jag har från tidningsartiklar.

Senast ändrad:
Har du bestridit hans krav?. Om inte så gör det nu på mejl till honom. Skriv: Jag bestrider ert krav då jag inte kan se att jag faktiskt har lånat pengar av företaget ARS Enterprise AB. Inför den eventuella stämningen så samla in bra material om vad han håller på med här från forumet och från Flashback - googla på hans namn så får du tag i saker. Du kan också visa fram ett program som Kaliber sänder i radions P1 om honom där dom precis beskriver hans sätt som han håller på med nu. Orogrammet het Kreditkriget och det hittar du här:

Skicka också din kamp med honom till journalisten som gjorde detta programmet. Hon vill få in berättelser om hans offer. Varenda en som skickar in till henne ser till att det finns möjlighet att det blir ett uppföljande program om honom.

Här är länken till Flasbacktråden. Där finns massor av material: https://www.flashback.org/t2925755p38

Ge inte upp - även om det verkar svårt att hantera honom så går det att vinna mot honom.

Skicka mig ettr pm så kan jag maila dig material som jag har från tidningsartiklar.
Bestrid även om du fått lånet och han kräver dig på en hög summa! Då gör du det pga ockerräntan.

Har du bestridit hans krav?. Om inte så gör det nu på mejl till honom. Skriv: Jag bestrider ert krav då jag inte kan se att jag faktiskt har lånat pengar av företaget ARS Enterprise AB. Inför den eventuella stämningen så samla in bra material om vad han håller på med här från forumet och från Flashback - googla på hans namn så får du tag i saker. Du kan också visa fram ett program som Kaliber sänder i radions P1 om honom där dom precis beskriver hans sätt som han håller på med nu. Orogrammet het Kreditkriget och det hittar du här:

Tack för alla tips! Han har redan skickat in en stämningsansökan och jag fick hem papper idag. Jag ska kolla igenom allt du har skickat och fundera på vad jag ska göra. Måste lusläsa alla papper först också.

Helt ärligt så har jag varken tid eller ork att närvara vid rättegångar heller. Måste jag göra det om jag bestrider? Eller går det att ta allt via brev/mejl?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp