Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Jag hoppas och tror att det inte lär dröja länge. De som drabbats har nu ett öppet mål att sparka in bollen i.
Bara att polisanmäla för bedrägeri och trakasserier.. sen även skicka vidare detta till konsumentombudsmannen.. anmäl anmäl anmäl.. bara använda det som framkommer ovan. Han är upplyst om sina gärningar nu och kanske kommer man inte undan nästa gång..

När kan man förvänta sig att de första stämningarna trillar in..
Det viktigaste budskapet när jag läst domen är att alla som på något sätt berörs av detta måste bestrida betalningsförelägganden från denna person. Det visade sig att hovrätten tagit i beaktande att folk inte bestridit utan bara skrivit på delgivningen och sen fått ett utslag. Folk har inte haft koll, orkat ha koll eller vetat hur de ska förfara.

Det viktigaste budskapet när jag läst domen är att alla som på något sätt berörs av detta måste bestrida betalningsförelägganden från denna person. Det visade sig att hovrätten tagit i beaktande att folk inte bestridit utan bara skrivit på delgivningen och sen fått ett utslag. Folk har inte haft koll, orkat ha koll eller vetat hur de ska förfara.
Ja bestrid, polisanmäl och skicka vidare tills konsumentombudsmannen.

Ja bestrid, polisanmäl och skicka vidare tills konsumentombudsmannen.
Likaså kontakta Ekobrottsmyndigheten . Är det någon som sitter på Mail, brev från denna herre som visar på att han vilselett er med betalning som exempel. Omöjliggjort betalning där belopp utelämnats som exempel. Då är det bingo. Han har heller inte lyckats få fram skuldebrev. Hovrätten pratar mycket kring ensidigheten i avtalsvillkor. Det gillade de inte. De uttalar tydligt att de tror att han är den s k företrädaren i de olika bolagen själv. Där tror de stenhårt på kronofogdemyndighetens talespersoner. Inte på det han påstår. Men problemet var att berörda personer inte bestridit utan accepterat skulden och därmed har det försvårats att leda i bevis att de vilseletts.

HOVRÄTTENS DOMSLUT
Hovrätten finner inte det nödvändigt att komplettera utredningen innan målet avgörs.
Hovrätten ändrar tingsrättens domslut och
ogillar åtalen,
upphäver åläggandet för ** att betala avgift enligt lagen
(1994:419) om brottsofferfond,
upphäver förordnandet om näringsförbud,
upphäver tingsrättens sekretessbeslut, samt
befriar ** från ersättningsskyldighet mot staten för
kostnaden vid tingsrätten för biträdet åt målsäganden och för försvaret.

I övrigt gäller tingsrättens domslut

Detta sista, vad ifrån tingsrättens domslut gäller?
Ja det undrar jag oxå. Nån som enkelt kan förklara?

Precis så kan det bli. Allt från tingsrättens dom och hovrättens kommer kunna användas mot honom. Likaså den s k diagnosen kommer vara till hans nackdel när det gäller karaktärsdrag i alla sammanhang framöver. Han kommer inte komma lindrigt undan. Förlorade domar och skadestånd. Sen är jag ytterst förvånad att han kan åberopa utlåtandet om sin s k diagnos som skäl att han inte förstått eller förmått sig förstå vad han åsamkat i detta rättsfall. Utlåtandet borde hovrätten tagit i beaktande av domen men inte för själva gärningen. Man kan inte manipulera professorer inom psykiatri och sen springa fri. Begå allvarliga brott och sen ropa på experter från psykiatri för att få ett frikännande. Mycket allvarligt om en hovrätt går på detta.
Fast det förstår jag inte? Men en friande dom är det väl bara fritt fram för hen att fortsätta med sin verksamhet /dra privatpersoner till TR??

Fast det förstår jag inte? Men en friande dom är det väl bara fritt fram för hen att fortsätta med sin verksamhet /dra privatpersoner till TR??
Precis. Men där kan resonemangen i varje dom från tingsrätt där han fällts kompletterat med de kommentarer hovrätten skrivit i den offentliga domen användas i argumentationen om oskäligast eller i bästa fall vilseledandet. Denne herre är känd för att vilja få skulder att växa. Då kan som exempel ett Mail eller brev från honom själv med uppmaning att betala utesluta belopp. Då är uppsåtet klarlagt. Dessutom diagnosen med dess beskaffenhet användas mot honom som karaktärsdrag. Det viktiga är att bestrida. Alla instanser har klarlagt att villkoren är oskäliga vilket gör att han inte kan ha hitte-på skulder. Kör hårt! Han är förloraren nu. Nästa besök i tingsrätt kommer han falla om man är smart och använder allt som står i dessa domar. Bestrid allt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp