Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Ja eller aeas men är samma ägare. Hu så dem 150 000 är nått man bara ska glömma nu som är inbetald?
Nej den är avdragsgill men du får ingen kontrolluppgift om dom inte vill ge dig en sån. Då får du visa själv att du betalat

Nej den är avdragsgill men du får ingen kontrolluppgift om dom inte vill ge dig en sån. Då får du visa själv att du betalat
Okej men då borde det räcka med den spec jag fått på all betalning av kfm för dem var shyssta o skickade för just det bolaget.

Okej men då borde det räcka med den spec jag fått på all betalning av kfm för dem var shyssta o skickade för just det bolaget.
Jag fick spec av KFM, när jag begärde det, för några år sedan, där ränteutgifterna specificerades, eftersom många inte hade redovisat dem till Skatteverket. Det rörde sej om ett så stort belopp som 60 tkr ränteutgifter som inte var redovisade, så givetvis fick jag en förfrågan från Skatteverket om att jag skulle bevisa det och de godtog utdragen för KFM. När jag gjorde samma manöver året efter så fick jag inte ens en förfrågan från Skatteverket.

Ja sedan någongång på 90talet är det bara kfm som meddelar utslag.
Det stämmer men många bestred inte när dom fick föreläggandet för typ 10 år sedan
Aha. Men om ARS skickat in till KFM (föreläggande) för 10 år sen varför ingår det inte i en pågående utmätning? Då kan d inte ha skickats in till KFM?
Ja sedan någongång på 90talet är det bara kfm som meddelar utslag.
Det stämmer men många bestred inte när dom fick föreläggandet för typ 10 år sedan

Aha. Men om ARS skickat in till KFM (föreläggande) för 10 år sen varför ingår det inte i en pågående utmätning? Då kan d inte ha skickats in till Kfm

För att han kunde ansökt om verkställighet då.

Jo det har ju gjorts precis det.

För att han kunde ansökt om verkställighet då.

Jo det har ju gjorts precis det.
Kan en sökande ha ett utslag ”liggande” hos KFM utan att begära verkställighet (om den som är skyldig pengar har pågående utmätning pga andra skulder)? Bara så jag förstår.

Kan en sökande ha ett utslag ”liggande” hos KFM utan att begära verkställighet (om den som är skyldig pengar har pågående utmätning pga andra skulder)? Bara så jag förstår.

O ja. Det är sällan man begär verkställighet direkt vid ansökan om betalningsföreläggande

Av mina 27 skulder jag släppte till KF för sex år sedan var det åtminstone en eller två där jag bara fick utslag och inte ”skuld att betala” så de låg på KF och väntade utan att de kom med i min utmätning.
Nu finns det med i saneringen.

Senast ändrad:
Av mina 27 skulder jag släppte till KF för sex år sedan var det åtminstone en eller två där jag bara fick utslag och inte ”skuld att betala” så de låg på KF och väntade utan att de kom med i min utmätning.
Nu finns det med i saneringen.
Vad är vitsen m att inte begära verkställighet av skulden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp