Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Förresten, vad betyder det att man är portad hos Kf? Aldrig hört.
Nä portad kan man inte bli heller. Finns inga sådana beslut. Förstår det som att hans ärenden får någon separat linje där någon gör det som går.

Förresten, vad betyder det att man är portad hos Kf? Aldrig hört.
Står i artikeln i Expressen, men kortfattat så stoppar KFM alla krav som kommer in, det finns en dom från 2017 som har fastslagit att en fordran inte är verklig. Tyvärr vet jag mer än jag vill veta, har snart plöjt igenom nästan 60 olika stämningar och åtalet mot honom.
Finns också mycket information här:

Men det skulle kunna bli så? Fälls hen för ekonomisk brottslighet så torde de han har fordringar på hänvisa till det. Spontant.
Ja det kan man hänvisa till, inget som sker per automatik och inte per automatik det påverkar.

Ja om man tar upp det i pågående fall. Givetvis ändras inte tidigare domar. Har en duktig advokat vid min sida som vet hur en slipsten ska dras.

Ett enskilt brottmål har ju inte per någon automatik påverkan på tvistemål i olika domstolar.
Det bevisar att han är en brottsling som utnyttjar systemet med hittepåskulder.

Så ett bevis på att man är en brottslig som nyttjar systemet, är att domstolarna handlägger ärenden separat, precis som annars?
Och det har en duktig advokat sagt?

Jag förstår inte ens sammanhanget.

Det bevisar att han är en brottsling som utnyttjar systemet med hittepåskulder.

Så ett bevis på att man är en brottslig som nyttjar systemet, är att domstolarna handlägger ärenden separat, precis som annars?
Och det har en duktig advokat sagt?

Jag förstår inte ens sammanhanget.
Är du jurist?

Ja om man tar upp det i pågående fall. Givetvis ändras inte tidigare domar. Har en duktig advokat vid min sida som vet hur en slipsten ska dras.
Står i artikeln i Expressen, men kortfattat så stoppar KFM alla krav som kommer in, det finns en dom från 2017 som har fastslagit att en fordran inte är verklig. Tyvärr vet jag mer än jag vill veta, har snart plöjt igenom nästan 60 olika stämningar och åtalet mot honom.
Finns också mycket information här:
Menar du att hens fordringar stoppas när hen skickar fordringarna t KFM? Låter otroligt. Är det därför hen går via TR?

Menar du att hens fordringar stoppas när hen skickar fordringarna t KFM? Låter otroligt. Är det därför hen går via TR?
Verkar så enligt en hel del domar, överklaganden och nyhetsreportage som jag läst. Mycket överklagande från Adam också, skulle inte bli förvånad om något av fallen tas till Högsta domstolen till slut. Jag kan bara spekulera i varför han numera tar det via stämning i TR, men ja det tror jag.

Verkar så enligt en hel del domar, överklaganden och nyhetsreportage som jag läst. Mycket överklagande från Adam också, skulle inte bli förvånad om något av fallen tas till Högsta domstolen till slut. Jag kan bara spekulera i varför han numera tar det via stämning i TR, men ja det tror jag.
Förstår.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp