- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 42
Ni som har ansökt om resning, hur har det gått?
Hej vad lämnade du in till tingsrätten? Har du fått krav, hur mycket är kravet? Jag fick ett krav för 3 år sedan på 150.000 på ett lån som va 2000 från början.. och skulle vilja överklaga detta.. sen vet jag att de finns en till som kan komma nör som helst.fick just uppdatering från tingsrätten om att ars enterprise fick avslag i sin överklagan. supriced! Missade dock att få mina skattepengar pga det här tramset, plus att det kostade mig 5 månaders väntan.
Då gick de ju till att betala att betala på dina skulder, det är ju också bra.fick just uppdatering från tingsrätten om att ars enterprise fick avslag i sin överklagan. supriced! Missade dock att få mina skattepengar pga det här tramset, plus att det kostade mig 5 månaders väntan.
Denna skojjare har nu också överklagat min beslutade Skuldsanering. Överklagat med C information AB.
Har haft något litet lån 2014 hos smskredit eller liknande men det ska va borta för länge sedan.
Jäkla pack alltså man skulle besöka denna kille och tala allvar med honom!!
Samma sak hände mig nyligen.
Står inget om vad som överklagas mer fodran som avser lån 7-8år tillbaka. Ska inte han bevisa något? och man får chans till motbevis?
Ska avgöras av tingsrätt då mailade luddigt att skuldsanering inte kan inledas innan adam@arsenterprise genom C information helst fått det upphävt men åtminstone med hans krav med, vilka inte framkommer.
Minsta lilla att oroa sig för här, mer än väntetid? ändå en av sveriges värsta fifflare, bluffakturor, ocker mm jag känner till och även kronofogden numera.
Tror inte det, 10år är preskriptionstiden på lån.
Vilkor: 8. Låneansökan utan avsikt att betala m.m.
Låneansökan som sker utan avsikt att betala lånet, ansökan om lån sker trots att villkoren för att ansöka inte är uppfyllda enligt punkt 1 eller oriktiga uppgifter om lånesökandens ekonomi som om övriga skulder angivits i ansökningsformuläret och det samtidigt saknas anledning att anta att betalning hade kommit att ske för lånet i avtalad tid om det betalats ut medför att långivaren (den som avtalet träffas med om lån beviljats) äger rätt att kräva att låntagaren ska betala det ansöka lånet i alla fall trots att avtal om lån inte träffas och lånet inte betalats ut. Räntor och avgifter utgår enligt de grunder långivaren vid varje tid allmänt tillämpar jämte kapitalisering av räntor och avgifter enligt samma grunder, vidare har långivaren rätt att välja att omvandla sin fordran till annan valuta. Långivaren får även avvika från den förfallodag som hade gällt om lån betalats ut enligt ansökan.
////
Folk har har alltså fått fakturor på en ansökan på ett lån som aldrig betalats ut?
Jag är bara förvånad att ingen tagit en ihjäl honom efter alla dessa år.
Läste om 3 år ibland här, när var det aktuellt?
Det bara fortsatter och försöker nu alltså genom att hitta på skulder som är i de flesta fall 100% bluff men varierar nog endel. Någon tusenlapp utbetald ibland för att sen komma med krav nu för att komma med i skuldsaneringar, det finns ingen skuld så borde ju lösa sig tycker man, kommer inte godkänna ett öre iallafall då det är han som är skyldig mig pengar, samtidigt så har han väl sina skäl nu när nya lån verkar gå tyngre att snabbt få till önskvärda 2000-10000% ränta på några år.
Knappt hört hur det gått för er som varit insatta i någon process, hur slutade försök till återvinning i hovrätten. Går det att få tillbaka pengar i de fall som redan återbetalts trots att antingen var en påhittad skuld eller en mycket högre skuld på 480% i ränta eller liknande, det går inte att återvinna? Finns det något man borde göra annars?
Skicka betalningsföreläggande till honom, borde kunna gå att driva helt som ett team , någon preskriptionstid var inte mer än att max 10år.
Starta ett eller flera bolag med syfte att återta endel av de stulna pengarna? Månadsränta sedan den dagen felaktigt belopp betalats in och fram till nu , kanske inte får igenom 480% back to back men 30% årligen på en felaktig fordran som betaldes för fem år sedan. Vi säger att inbetald belopp blev 100000 för att få bort ett lån på 2000 som exempel, då borde rättning kunna göras där offren kan kräva tillbaka åtminstone 95000*1,3 upphöjt till fem = 352 728
Vad tror ni? Möjligt att genomföra? Testa lite olika stämningar tycker jag borde dominerat totalt senare åren inte att går in 5 år senare och knappt inget har hänt. Han Fortsätter starta bolag, inga tillstånd eller laglig grund för utlåning eller indrivning vad det verkar men brukar inte vara något hinder för honom.