Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Hej till att börja med!

Är en ny medlem på detta forum, som nyligen påbörjat löneutmätning av flertalet äldre skulder.
På ett sätt känns det skönt, på ett annat sätt känns det mindre bra. Men nu är jag igång iallafall, vilket har väckt upp mig ur koman.
Har planerat att försöka förhandla ner / frysa räntor, om det går hos några av borgenärerna inom kort.

Ett av bolagen som begärt verkställighet är "ARS", kapital 3000:- som nu är en bra bit över 50000:-.
Fick förslaget om att ansöka om resning via Hovrätten, då utslaget är flera år gammalt.
Tänkte försöka mig på att begära inhibition samt resning på grund av oskälig ränta / ocker. 40% månadsvis, vilket ger en årsränta/nominell ränta på 480% om jag förstått det hela rätt?

Ser att det finns väldigt mycket information att inhämta här, då det verkar många fler som sitter i samma båt.
Jag fick uppgifter genom min handläggare på KFM att de avslagit åtminstone två nyare ansökningar om verkställighet gällande ARS, dessa ärenden ska tydligen ligga hos TR för beslut just nu.

Någon som vet hur / om man kan få ut information gällande dessa?

Ska försöka ta mig tiden, och styrkan, att skicka iväg en ansökan om resning de kommande dagarna.

Må väl, och ge inte upp!

Bra jobbat Vreden - stå på dig! Har du läst igenom hela tråden? Finns massa bra tips här.

Japp, har kollat igenom och hittat mycket som eventuellt kan vara användbart även i mitt fall.
Väldigt tråkig läsning, i mångt och mycket.

Kapitalskulden i mitt fall är korrekt, inte påhittad som för många andra. Under tiden då delgivning i ärendet skickades ut var allt kaos, så jag skrev mest troligt bara på i farten utan att reflektera över vad som egentligen stod inom ramarna.

Det är förövrigt hemskt att en person som är inblandad i storskaligt bedrägeri, inom annan utlåningsverksamhet, överhuvudtaget har legitimitet att driva in fodringar.
Den personen borde ha tappat sin rätt till alla fodringar sedan länge. Det verkar ju dock lovande att KFM, enligt bilder i tråden och min handläggare, nu har börjat avslå en del ansökningar om verkställighet som ARS skickat in på senare tid.

Vill gärna komma igång så fort som möjligt med en ansökan till HR. Dock hade det varit intressant att veta hur de går för de nuvarande fallen som TR handlägger / beslutar i rörande ARS. Men det kanske inte är möjligt innan något beslut har fattats, och det eventuellt går vidare till nästa instans?

Jag hoppas bara att den / de som driver dessa fall inte lägger sig eller går med på en förlikning, det känns som att det vore gynnsamt för väldigt många om det dras ut till sin spets en gång för alla. Med förhoppningsvis en tydlig, rättvis och hård dom.

Jag har skulder, det står jag för, och försöker nu göra rätt för mina gamla synder så gott det går. De flesta borgenärer verkar i många fall ha viljan att hitta en lösning eller iallafall kompromissa lite, samtidigt har de inte i närheten av samma ränta så de betalar jag gärna till i stället för att ARS ska äta upp deras pengar.

Men för ARS har jag satt upp som mål att inte ge mer än nödvändigt. Kommer det i slutändan till en förlikning där min skuld kvittas till 0:-, då kommer jag att ånga på om inte annat för att eventuellt kanske kunna hjälpa andra i samma situation men även för att få svinet att svettas. Dock vet jag inte om personen i fråga har någon empati, eller känslor överhuvudtaget. Det ska vi ta reda på.

Meddelar här då jag skickat in ansökan!

Det senaste jag sett från tingsrätt var avslag där personer invände mot verkställighet, med motiveringen att exekutionstitlen inte var något att pröva i inom ramen för invändningen.
Att folk gått med på förlikning känns inte så konstigt. Man har chansen att bli av med en skuld på 50-70k, alternativet är att foetsätta processen och riskera att få dom på att skulden är alldeles korrekt och dessutom får man fram prejudikat för andra i samma sists att det är bara att betala.. jag skulle lätt välja att bli av med skulden.

ARS , vilka sidor hanterar den snubben?

Konstigt att ingen klappat ihjäl honom redan.

Som fler här skriver så är det i dagsläget ganska mörkt om skulden från början är riktig. Det som var och en kan hoppas på är ju att Adam glömmer av ärenden som han dragit tillbaka då han verkar ha fullt upp att hålla ordning på allt. Sen får man då försöka med att ärendet är preskriberat.

Själv närmar jag mig sannolikt besked kring min resningsansökan och hur hovrätten ser på det.

SVT håller ju också på med nåt reportage om denna man vilket kanske kan ge någon slags effekt..

Det verkar också som rönnberg ligger bakom nya bedrägerier. Ett 10-tal falska sidor om utträde ur svenska kyrkan där man ombeds betala en slant för att sidan ska lösa utträde ska rönnberg vara arkitekten bakom.

Kanske är ett tecken på att det börjar osa katt kring kfm bedrägerierna

Jag hoppas helt seriöst att han drabbas av en sjukdom som får honom att lida plågsamt innan han dör.

Ja men antagligen så kommer han leva gott väldigt länge på sitt skit.

Detta har vi avhandlat förut men att sånt här får pågå helt utan konsekvens från staten är ett sånt megasvek från de folkvald. Man tappar helt förtroendet för dessa kalleanka människor

Jag håller med. Någon eller några måste ju helt enkelt ställa honom till svars. Visa honom med bild och allt.

Som jag skrivit tidigare- ringer till bolagsverket och informerar om att personerna som står på seger inte existerar.. Id handlingarna är fejk - deras chefsjurist orkar inte ens bry sig.

Tjänstefel/lathet/kalle anka.. Kalla det vad man vill

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp