Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Vet inte med så tolkar jag det. Om man anser att betalningsföreläggande ska bedömas som bestrida för man tror det kan utgöra brott, så utgör det ju även ett brott där verkställighet finns. Men jag vet inte fick tillbaka runt 30000:- som kronofogden hållit inne på då jag har haft inhibition i ärendet.

Jag fattade som att kf hade beslutat generellt men då har jag fått klart för mig att så inte var fallet, tack :)

Vore ju bra om någon domstol med prejudicerande verkan satte ner foten.. tråkigt för dom som blivit av med bilar och bostäder innan bara.

Kronofogden godkänner nog inga föreläggande som kommer in nu, utan dom ses som bestridda. Ja fy fan han vet ju precis vad han gör, och hur man till max ska utnyttja systemet. Har begärt att Kronofogden ska kolla om man har tillgångar för mig med efter att KF inte anser att det finns något att ta. Sen med tanke på hur enkelt det är med blancolån etc idag så måste det nog hända något med ansvar från den som lånar ut pengar. Det man skulle kunna göra är att alla tar samma advokat och lämnar in en stämning om bedrägligt beteende ockerränta.

Råder alla som har skulder till detta bolag att ta kontakt med Kronofogden för att kolla så att ni inte har skulder till detta bolag som dem ej har begärt verkställighet i. Dessa syns inte på Kronofogdens skuldspecifikation förrän det begärs verkställighet.

Kronofogden godkänner nog inga föreläggande som kommer in nu, utan dom ses som bestridda. Ja fy fan han vet ju precis vad han gör, och hur man till max ska utnyttja systemet. Har begärt att Kronofogden ska kolla om man har tillgångar för mig med efter att KF inte anser att det finns något att ta. Sen med tanke på hur enkelt det är med blancolån etc idag så måste det nog hända något med ansvar från den som lånar ut pengar. Det man skulle kunna göra är att alla tar samma advokat och lämnar in en stämning om bedrägligt beteende ockerränta.

Att be kfm utreda om det finns tillgångar är en följd av nästan alla verkställighetsansökningar, undantag för en del handräckningar.

Ringa bedrägeri som det heter numera behöver du väl ingen advokat? Det är väl en fråga en åklagare åtalar för. Det verkar kanske lite onödigt krångligt att driva det som enskilt åtal med riskerna man står då. En polisanmälan är starten på processen som kan sluta med stäming(åtal) från åklagare.

Du kan maila domstolen själv och få dom i PDF-format.

Hej,

Jag är också en i skuld träsket, sen man hade en period med spelberoende.

Jag har nu fått en möjlighet att lösa min situation.

Men när jag försökt få kontakt med dom jag har skulder hos så är det några som som inte går att nå.

Det är en skuld till Ars och en till chimitri kb.

Ars gäller ett lån på 1900kr, där jag nu betalade om 42000. Detta var innan jag ens kände till **.
Det känns surt.

Men saker kanske löser sig för mig.

Det finns dock ett orosmoln. Jag har nämligen uppmärksammat att jag hade en skuld till segor invest, vilket också det är ett ** styrt bolag.

Denna skuld finns dock inte kvar hos kronofogden, men det kan ju vara så att den dyker upp igen, att Adam begär verkställighet.

Någon som vet något om segor?
Vad jag kan se så får detta bolag inte bedriva indrivnings verksamhet.

Jag vet ju också att bolaget är polisanmält.

Ska man vara orolig?.

Skulden till segor uppkom under 2017 och då kan jag lova att jag inte fick låna en krona någonstans.

Så om denna snubbe skojar bort mig från en lösning så vet jag inte vad jag gör.

Hej,

Jag är också en i skuld träsket, sen man hade en period med spelberoende.

Jag har nu fått en möjlighet att lösa min situation.

Men när jag försökt få kontakt med dom jag har skulder hos så är det några som som inte går att nå.

Det är en skuld till Ars och en till chimitri kb.

Ars gäller ett lån på 1900kr, där jag nu betalade om 42000. Detta var innan jag ens kände till *.
Det känns surt.

Men saker kanske löser sig för mig.

Det finns dock ett orosmoln. Jag har nämligen uppmärksammat att jag hade en skuld till segor invest, vilket också det är ett * styrt bolag.

Denna skuld finns dock inte kvar hos kronofogden, men det kan ju vara så att den dyker upp igen, att Adam begär verkställighet.

Någon som vet något om segor?
Vad jag kan se så får detta bolag inte bedriva indrivnings verksamhet.

Jag vet ju också att bolaget är polisanmält.

Ska man vara orolig?.

Skulden till segor uppkom under 2017 och då kan jag lova att jag inte fick låna en krona någonstans.

Så om denna snubbe skojar bort mig från en lösning så vet jag inte vad jag gör.
Har du fått utslag i samtliga du nämnde?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp