Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Lasseman - Han kanske menar väl att KFM själva per automatik bestrider ARS ansökningar och att deras föreläggande då direkt ses som bestridna?
Ett prejudikat kanske?

I betalningsföreläggande finns då den möjligheten, om skulder kan antas vara oriktiga eller liknande.
I verkställighetsansökan kollar man vad jag vet så att ansökan stämmer med utslaget/domen.

Såg någon med en arsskuld för någon vecka sedan bara, så jag är lite fundersam på vilket generellt beslut det är och varför man måste vända sig till hovrätten för västra Sverige med det.

Om du läser beslutet som är fattat av Kronofogden i början av Augusti som jag postade. Det har inget med mitt mål mot ARS att göra mera än att jag bifogat detta beslut som kf tog i Augusti till hovrätten. Kronofogden har gjort en polisanmälan mot ARS för att regelmässigt skicka ut fodringar som inte finns samt tagit ut oskäliga räntor, detta vill man vad jag kan förstå få prövat i domstol. Kronofogden skriver ju ochså i detta beslut att enligt kf uppfattning kan ansökan om verkställighet i detta och tidigare ingivna ansökningar med liknande ränteyrkande utgöra ett brott 9 kap. 5 §23 Om Kronofogden efter detta fortsätter ge verkställighet till ARS fattar jag ingenting.

Och försöker man inte bli av med detta problem som flera bolag tar efter med kommer det bli problem. Att skicka ut verkställigheter till personer är ju ok när man inte betalar sina skulder men att regelmässigt inte begära verkställighet i målen när delgivning är undertecknad och det finns betalningsutrymme i form av löneutmätning, utan kunna vänta 3 år med detta med en ränta på 30-40% månad tycker inte jag är ok mot en person som är tungt skuldsatt och mår skit. Tror inte det finns någon som inte trott att deras skulder ingår i deras löneutmätning utan blivit riktigt förvånade när verkställighet begärts och det blir en skuld på 50000-120000 från ett par tusen kronor. Det är nog dags att se över lagar och vad som kan stoppa bolag från att göra på detta sättet genom att låta en dom ligga hos kf 3 år utan att begära verkställighet. Man kan ju börja skicka ut skulder till personer hur skulden växer när verkställighet inte är begärd då tror jag ingen låtit det växa till dom summor som krävs in, men det är ju deras avsikt att man inte ska veta.

Så, att du skrev att kronofogden inte längre kommer ge verkställighet till ARS var mer en tolkning du gör snarare än att KF beslutat om något sånt?
Ett ärende hos polisen påverkar ju inte skuldens vara eller inte vara.
Spännande att se vad hovrätten kommer fram till sedan. Det jag sett är att tingsrätterna brukar hänvisa till att ge sig på själva utslaget snarare än verkställighetsansökan.

Vet inte med så tolkar jag det. Om man anser att betalningsföreläggande ska bedömas som bestrida för man tror det kan utgöra brott, så utgör det ju även ett brott där verkställighet finns. Men jag vet inte fick tillbaka runt 30000:- som kronofogden hållit inne på då jag har haft inhibition i ärendet.

Väntar fortfarande på vad Hovrätten kommer att säg, har inte fått någon dom eller beslut därifrån ännu. Pengarna fick jag tillbaka i samband med beslutet Kronofogden tog i Augusti (det som jag har postat.)

Arne
Du skriver såå himla bra
Hoppas dom vaknar på KFM NU!

Då jag fick utslag där summa att bet
Var 4 046kr
Fick skuld specifikation 6 v senare
Där står det 27 331kr att BETALA!!!
Allt detta var 2013
Idag är skulden 75 000kr!

Hoppas att han inte får ta ut dessa räntor, är ju fan svinerier att hålla på så. Det är ju bara personer i utsatt ekonomiskt kaos han riktar in sig på. Det finns ju lagar att tillämpa för att sätta stopp för att bolag som lånar ut pengar och beter sig på detta sätt.

75000:- beror ju hur mycket Kronofogden kan ta i löneutmätning, men det kan för många ta massor med år att betala tillbaka 2-3000:- som blir sådana summor. Fy fan jag hoppas alltid på karma och det tror jag på även vad gäller personer som sysslar med sånt här skit och sover på nätterna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp