Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Hovrätten har väl gjort helg nu.. Men jag förstår inte.. kronofogden har sagt att dom kommer avslå alla verkställighetsansökningar, och det har dom sagt i ett mål i hovrätten?

Nej det har dom inte sagt i hovrätten, detta är ett beslut av Kronofogden.. Myndigheten har polisanmält ARS samt att man inte ger verkställighet på skulder till bolaget längre (säkert fram till domstol prövat vad som står i beslutet.)

Nej det har dom inte sagt i hovrätten, detta är ett beslut av Kronofogden.. Myndigheten har polisanmält ARS samt att man inte ger verkställighet på skulder till bolaget längre (säkert fram till domstol prövat vad som står i beslutet.)

Men för att se kronofogdens beslut om att man inte längre "ger verkställighet" ska man vända sig till hovrätten för västra Sverige? Jag förstår inte nu heller.

Sökandens ansökningar ses ju som bestrida, då kan man ju inte ge verkställighet.

Sökandens ansökningar ses ju som bestrida, då kan man ju inte ge verkställighet.

Jag fattar att KFM inte tar upp ärenden av ARS. Men vad i hela friden gör dom med befintliga utslag?
Låter ju märkligt att dom inte driver in skulder som är nya eftersom det är bedrägeri men samtidigt hjälper till med gamla ärenden som är bedrägeri dom med?

Jag gissar att jag inte kommer få något svar på min fråga.

Vilken ansökan är bestridd? Betalningsföreläggande eller ansökan om verkställighet? På sistnämnda heter det invändning förvisso.
Ett bestritt föreläggande går inte att driva in utifrån. Ett utslag man begärt återvinning på eller en dom som överklagats går dock bra att få verkställd. Dock behåller kfm pengarna till överklagandet eller återvinningen är klar.

Men det generella beslut som jag förstår att kfm ska ha fattat om att inte "ge verkställighet" så finns det hos hovrätten för västra sverige om man vill se det?

Lasseman - Han kanske menar väl att KFM själva per automatik bestrider ARS ansökningar och att deras föreläggande då direkt ses som bestridna?
Ett prejudikat kanske?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp