Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Känner igen? Jag har möjligen pratat per telefon med, inte haft något möte med, så jag vet ju inte hur han ser ut :)

Det skulle inte förvåna mig jättemycket om det i slutändan visar sig att Adam inte har med saken att göra, utan är någon målvakt som inte har mycket aning om vad det handlar om alls..

Det skulle inte förvåna mig jättemycket om det i slutändan visar sig att Adam inte har med saken att göra, utan är någon målvakt som inte har mycket aning om vad det handlar om alls..

Om man tittar på intervjun, ser hur han klär sig och var han bor så är väl det en rimlig slutsats.

Man borde göra som man gör med tjuvar i vissa länder.
Involverar ett svärd :D
Tänk att dagens skulle komma då jag delvis försvarar sharialagar :D

Jag står bakom det förslaget. Den här killen (och kanske några andra) har förstört för så många. Han föddes inte med empati. Han förtjänar ingen andra chans, en andra chans erbjuder man folk som man tror kan förändra sig... Ett styre som bryr sig om sin befolkning hade inte tillåtit det här.

Jag har ingen aning om hur stor skulden var, men det vanliga scenariot är ju att det finns 5-20 olika fordringsägare, man ringer alla, vissa säger ja, andra säger nej, det kan handla om både stora och små belopp för både ja och nejsvaren. Haft lägen när jag medan jag suttit i telefonköer skrivit klart min notering om ett "ja" bara pga skuldens storlek, men inte sparat noteringen, skulder på flera hundra tusen, och man säger av okänd anledning ändå nej till fastighetsutmätning, medan jag i andra fall, där jag gjort klart notering, men inte sparat, om "nej" till fastighetsutmätning, på skulder på någon eller några hundralappar i kapital, och fått göra om där också, för man sagt ja.
Den utmäts ju i så fall för skulden på de hundralapparna, MEN också för alla andra skulder där fordringsägarna sagt ja, så totalt kan det vara flera hundra tusen ändå, men just ett enstaka mål kan vara frågan om några få kronor.
Nu minns jag bara att det var en skuld med oerhört hög ränta på och då antar jag att det var ARS, men utmätningen omfattade nog ett flertal andra fordringsägare också.

Jag har ingen aning om hur stor skulden var, men det vanliga scenariot är ju att det finns 5-20 olika fordringsägare, man ringer alla, vissa säger ja, andra säger nej, det kan handla om både stora och små belopp för både ja och nejsvaren. Haft lägen när jag medan jag suttit i telefonköer skrivit klart min notering om ett "ja" bara pga skuldens storlek, men inte sparat noteringen, skulder på flera hundra tusen, och man säger av okänd anledning ändå nej till fastighetsutmätning, medan jag i andra fall, där jag gjort klart notering, men inte sparat, om "nej" till fastighetsutmätning, på skulder på någon eller några hundralappar i kapital, och fått göra om där också, för man sagt ja.
Den utmäts ju i så fall för skulden på de hundralapparna, MEN också för alla andra skulder där fordringsägarna sagt ja, så totalt kan det vara flera hundra tusen ändå, men just ett enstaka mål kan vara frågan om några få kronor.
Nu minns jag bara att det var en skuld med oerhört hög ränta på och då antar jag att det var ARS, men utmätningen omfattade nog ett flertal andra fordringsägare också.

Tackar för det utförliga svaret!

Lite nyfiken när du skriver ”skulder på någon eller några hundralappar i kapital” och att den utmäts för den skulden på de hundralapparna? Men går väl mäta ut för enbart ränta också? Behöver inte vara något kapital alls med?

Lite nyfiken när du skriver ”skulder på någon eller några hundralappar i kapital” och att den utmäts för den skulden på de hundralapparna? Men går väl mäta ut för enbart ränta också? Behöver inte vara något kapital alls med?

Antingen utmäter man för ett mål eller inte, så ränta och kostnader åker med av bara farten. Som regel är det inte så många kronor i ränta på ett par hundra i kapital.
I teorin kan ett mål bestå av bara någon krona i ränta, och det är fullt möjligt att ha ett sånt mål med i en fastighetsutmätning. Har inte sett det någongång dock

Såg att jag har ett utslag hos KF från ARS 2016 och då är beloppet exakt 4000kr. Tog ett lån på 1000 hos korttidskredit runt 2014-2015 någonstans. Vet inte om jag har betalat in till detta företaget
eller hur jag ska gå tillväga för att få reda på om jag har en skuld kvar hos de eller ska jag bara vänta och sen få en chock på nästa faktura som kommer om något år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp