Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

I mitt fall så hade han anmält "Collector Portfolio" ett irlänskt bolag.

Absurt att han har den här tiden att själv driva tiotusentals ärenden meden han för korståg mot myndigheter och nu verkar han dessutom börjat registrera sina bolag runt om i hela världen vilket gör att han bör vara påläst om hur man går till väga i länder som USA och Irland.

Han kan inte sova många timmar per dygn.
Det måste dock bli ett myndighetsjobb att få stopp på honom.
Jag misstänker att han gör såhär för att få information om betalplanen?
Är det värt för honom att ge sig in, 52k som han anmält är ju bara en lite % utav mina totala skulder.

Men hans signum är väl att överklaga och ändra beloppet till att vara en större del av saneringen för att få del av mer pengar, han vet ju att ingen bestrider då det innebär att saneringen inte ges.

Han går ju in och har synpunkter på barnomsorgskostnader resekostnader och skit också.

Fy fan vad jag hatar hono.

Han går ju in och har synpunkter på barnomsorgskostnader resekostnader och skit också.

Fy fan vad jag hatar hono.
Det enda jag har är barnomsorgskostnader och sjukdomskostnader utöver boendekostnader dvs.
Aja, vi får se. Handläggare trodde inte han skulle komma in med dokumentation så saneringen kommer väl komma vidare utan honom tills han överklagar i sista minut?

Om han nu lägger ner energin att ta det dit.

Den 11 februari 2025 fick jag en påminnelse på ett obetalt lån tagit 2014-08-15
Jag mailade honom och bestred påminnelsen.
Han mailade mig ett kontoutdrag med mitt namn och personnummer där han utbetalt sek1000.
Kan nämna att jag såg flera namn, personnummer och belopp

Kontakta banken som inte kunde ge mig kontoutdrag så långt tillbaka då två banker hade gått samman

Har inte hört något sedan dess men idag har
jag fått info i Postnord appen att C information skickat försändelse till mig
Nästan exakt 1 år senare.

Nu blev jag stressad igen, vad vill han.
Får vänta och se vad som står när det kommer

Så jobbigt detta

Han mailade mig ett kontoutdrag med mitt namn och personnummer där han utbetalt sek1000.

Kontakta banken som inte kunde ge mig kontoutdrag så långt tillbaka då två banker hade gått samman

Så jobbigt detta
Jag såg i PostNord appen att han skickat ett brev till mig med. Jag fick också en påminnelse förra året som jag bestred.

Så jobbigt detta

Att han skickade ut på det viset kändes spontant som en grej som inte är gdpr okej. Och att inte följa gdpr är dyrt.

Så jobbigt detta
Hade jag varit dig hade jag börjat med att anmäla hans bolag till IMY (Integritetsskyddsmyndigheten).

Har han skickat flera olika personuppgifter till dig så kommer han få problem... Den bedragaren ska man trycka till så fort man får en möjlighet!

Så jobbigt detta
Hej.
Är i precis samma sits som du. Fick ett krav från C Information för ca ett år sedan ang en påstådd skuld från 2015, bestred det kravet grundligt å har inte hört nåt mer sen dess. Men nu ramlade ett liknande krav in återigen denna veckan, självklart med hot om rättsliga åtgärder mm mm.

Hej.
Är i precis samma sits som du. Fick ett krav från C Information för ca ett år sedan ang en påstådd skuld från 2015, bestred det kravet grundligt å har inte hört nåt mer sen dess. Men nu ramlade ett liknande krav in återigen denna veckan, självklart med hot om rättsliga åtgärder mm mm.
Bestrid och polisanmäl.

Hej.

Rätta mig gärna om jag har fel 🙂

Min första tanke är att om ni redan har bestridit tidigare krav från honom och han inte hört av sig på så lång tid som ett år, så är det kanske så att skulden antingen är felaktig från början eller så pass gammal att den kan vara preskriberad?

Allt kring den här personen verkar ju extremt rörigt, men om det handlar om en konsumentskuld så är det väl normalt 3 års preskriptionstid enligt svensk lag?

Som jag förstått det innebär det att om det gått mer än tre år sedan sista betalningsdag utan att preskriptionen avbrutits (t.ex. genom skriftlig påminnelse som inte bestridits, delbetalning, erkännande eller rättsliga åtgärder som faktiskt nått en), så är kravet i praktiken inte längre möjligt att driva. Det är väl preskriptionslagen (1981:130) 2 § som styr det?

Sedan reagerar jag på att han verkar ha skickat mejl där andra personers namn och personnummer syns. Det känns som ett ganska allvarligt integritetsproblem. Personnummer får ju inte spridas hur som helst utan laglig grund. Om han inte kan visa att han har rätt att behandla era uppgifter borde man väl kunna anmäla det till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)?

Så som jag själv hade gjort (min egen tolkning, alla får/bör såklart göra sin egen bedömning):

Bestrida fordran skriftligen via mail
Begära fullständig bevisning på att skulden existerar (avtal, utbetalningsbevis osv)
Begära bevis på preskriptionsavbrott

Och om det faktiskt är preskriberat eller felaktigt så borde man väl även kunna begära radering enligt GDPR artikel 17, alltså att alla ens personuppgifter raderas. Enligt artikel 12 ska han svara inom 30 dagar på en sådan begäran.

Om inget svar kommer, eller om fler här inne har fått liknande kravbrev, så kanske det är något som borde uppmärksammas gemensamt? Känns spontant som att det här kan beröra fler än bara en person.

Är det fler i tråden som fått samma typ av krav eller fått sina uppgifter utskickade?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp